1800 nuorta saivat kesätyöpaikat OP:n piikkiin

Poikkeuksellisesta keväästä huolimatta monen nuoren kesätyöhaaveet toteutuivat ja Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan kautta työllistyi 1800 nuorta. Kampanjassa osuuspankki tarjoaa työnantajana toimivalle yhdistykselle tuen nuoren työllistämiseksi. Kun yhdistys palkkaa nuoren, OP maksaa yhdistykselle nuoren palkan kahdeksi viikoksi.

Moni nuori sai tärkeän ensimmäisen kosketuksen työpaikkaansa tänäkin vuonna. Kesätyöt järjestettiin ympäri Suomen työn luonteen mukaisesti turvallisuus huomioiden lähi- ja etätyönä. Yhteensä kampanjan kautta työllistettiin 1800 nuorta, siitäkin huolimatta, ettei kaikkia alkuperäisiä suunnitelmia voitu toteuttaa.

- Ensimmäiset tutustumiset työelämään ovat ikimuistoisia ja tärkeitä ajanjaksoja, jotka antavat nuorelle eväitä tulevaisuuteen. Ensimmäiset tulot opettavat monelle nuorelle konkreettisesti oman talouden hallintaa. Tässä ajassa oli erityisen tärkeää, että voimme auttaa yhdistyksiä tarjoamaan nuorille kesätyömahdollisuuksia ja vahvistaa nuorten taloustaitoja osana vastuullisuustyötämme, sanoo OP:n brändistä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Kati Ihamäki.

Osuuspankit ympäri Suomen ovat tarjonneet nuorille mahdollisuuden tutustua työelämään Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjan avulla seitsemän kesän ajan. Kampanja alkoi vuonna 2014, kun OP Lounaismaa ja OP Valkeakoski haastoivat osuuspankit eri puolilla Suomea mukaan palkkaamaan nuoria kesätöihin. 

Kampanja on osa OP:n yritysvastuuta ja sen avulla osuuspankit tukevat paikallista elinvoimaisuutta sekä kolmannen sektorin toimintaedellytyksiä. OP on mukana Sanoma Oy:n Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa ja työllistäessään nuoren yhdistys sitoutuu noudattamaan Vastuullisen kesätyön periaatteita.