- OP-mobiilin ensimmäinen iPhone-versio löytyi sovelluskaupasta tasan 10 vuotta sitten. Alku oli vaatimaton, sillä pankkien mobiilisovellukset olivat vasta ottamassa Suomessa ensiaskeliaan ja suurin osa asiakkaista hoiti pankkiasiointinsa op.fi-palvelussa. Lanseerauspäivänä OP-mobiilin latasi puhelimeensa noin 2500 suomalaista. Sen jälkeen käyttäjämäärät ovat kasvaneet nopeasti ja OP-mobiililla on nykyään reilusti yli miljoona aktiivista asiakasta. Yli 70 prosenttia asiakkaista kirjautuu OP-mobiiliin päivittäin.
- OP-mobiilia on kehitetty vähitellen. Aluksi mobiilissa pystyi tarkistamaan tilisaldot, maksamaan laskuja, tekemään tilisiirtoja omien tilien välillä, hyväksymään e-laskuja, hakemaan pankkien ja pankkiautomaattien sijainnit ja tutkimaan markkinainformaatiota. Nyt OP-mobiilissa voi hoitaa kokonaisvaltaisesti kaikkia pankki- ja vakuutusasioita. Asiakkaamme käyttävät OP-mobiilia myös tunnistautuakseen erilaisiin digitaalisiin palveluihin Mobiiliavaimella. Lisäksi OP-mobiilista löytyy erilaisia työkaluja maksamiseen ja oman talouden hallintaan, ja sieltä voi tarkistaa tilitiedot muissa pankeissa olevilta tileiltä.
- Henkilöasiakkaiden sovelluksen lisäksi on olemassa myös OP-yritysmobiili, jota voi käyttää esimerkiksi kirjanpidon apuna.
- Seuraavaksi OP-mobiilissa muun muassa uudistetaan omistaja-asiakaskokonaisuutta, parannetaan sijoituspalveluita, asiakaspalvelu- ja vakuusosioita, sekä lanseerataan kokonaan uusia maksamisen ja taloudenhallinnan palveluita.
Ajankohtaista
17.6.2021 KLO 09:00