Muistutamme asiakastietojen tarkistamisesta

Asiakas- ja tuntemistietojesi ajantasaisuus ja oikeellisuus on tärkeää.

Muistutamme asiakkaita tärkeiden asiakas- ja tuntemistietojen ajantasaisuudesta toukokuussa. Muistutus näkyy kirjautuessasi op.fi-palveluun tai OP-mobiiliin. Tekstissä kehotetaan tarkistamaan ja päivittämään tiedot. Tekstissä olevasta linkistä pääset sivulle, jossa voit tarkistaa ja tallentaa yhteystietosi sekä tuntemistietosi.

Saatamme myös soittaa sinulle, jos käytössäsi ei ole op.fi-palvelua. Muistathan, että emme kuitenkaan koskaan kysy sinulta henkilö- tai verkkopankkitunnuksia, korttien tietoja taikka salasanoja sähköpostilla tai puhelimitse. Älä luovuta tunnuksiasi kenellekään, älä edes perheenjäsenille.

Miksi tietoja kysytään?

Kysymme erilaisia tietoja, kun tulet asiakkaaksemme ja päivitämme tietojasi, kun haet vaikkapa lainaa tai luottokorttia. Kysymme tietoja myös säännöllisesti asiakkuutesi aikana, jotta voimme palvella sinua elämäsi eri tilanteissa mahdollisimman hyvin.

- Tietoja kysytään, koska pankeilla on oltava riittävät tiedot asiakkaidensa toiminnan laadusta ja laajuudesta, taloudellisesta asemasta sekä perusteista palveluiden käyttämiselle. Tietojen on tärkeää olla ajan tasalla koko asiakassuhteen ajan, toteaa pankkitoiminnan henkilöasiakkaista vastaava johtaja Sari Heinonen.

Miten voin päivittää tietojani?

Voit päivittää omia tietojasi Omassa profiilissasi kirjautumalla OP-mobiiliin tai op.fi-palveluun. Jos sinulla ei ole käytössäsi op.fi-palvelua, omien tietojen päivittäminen onnistuu myös konttorissa käydessäsi tai soittamalla OP:n asiakaspalveluun.

Yritysasiakkaan tietoja voi päivittää op.fi-palvelussa verkkopalvelun pääkäyttäjä. Tuntemistiedot löytyvät kohdasta Asiakkuus > Tuntemistiedot. Jos yritykselläsi ei ole verkkopalvelusopimusta, voit ilmoittaa tiedot omalle yhteyshenkilöllesi pankissa tai soittaa yritysasiakkaiden puhelinpalveluun