Muutoksia palvelumaksuihin 1.4.2020

Muutamme osaa palvelumaksuista ja palvelujen nimistä 1.4.2020 alkaen. Lisäksi omistaja-asiakkaan käyttötilin korko laskee 1.6.2020 alkaen.

OP:n henkilöasiakkaat saavat tiedon muuttuvista hinnoista viestinä op.fi-palvelussa tai kirjeellä tammikuussa kaksi kuukautta ennen muutosten voimaan tuloa. 

Ilmoitamme op.fi-palvelun viestin saapumisesta asiakkaalle tekstiviestillä tai sähköpostilla, viesti on luettavissa myös OP-mobiilissa. Saatat saada useamman viestin tai kirjeen, jos sinulla on esimerkiksi asiakkuutta useammassa osuuspankissa tai olet alaikäisen, OP:n asiakkaana olevan lapsen huoltaja.

Hinnoittelua tarkistetaan ajoittain kustannuksia vastaavaksi

Palveluiden parantaminen ja ylläpitäminen maksaa ja ajoittain hinnoittelua täytyy tarkistaa kustannuksia vastaavaksi, toteaa OP:n pankkitoiminnan henkilöasiakkaista vastaava johtaja Sari Heinonen.

- Esimerkiksi lainsäädännön muutoksiin pohjautuvat vaatimukset ovat tuoneet paljon lisäkustannuksia pankkipalveluiden kehittämiseen. Suurin osa hinnastomme hinnoista pysyy kuitenkin ennallaan. Päivittäisasioinnin hinta nousee hieman, mutta on edelleen edullisella tasolla. 

Palvelumaksut veloitetaan tililtä tai OP-bonuksista

Hinnastomme mukaiset palvelumaksut ja palkkiot veloitetaan tililtä kuukausittain. Jos olet osuuspankin omistaja-asiakas, palvelumaksuihin ja palkkioihin käytetään asioinnistasi kertyneitä OP-bonuksia.


Omat OP-bonuksesi voit tarkistaa op.fi-palvelussa Omistaja-asiakas ja edut -sivulta ja OP-mobiilissa kohdasta Omistajaedut. Jos sinulla ei ole op.fi-palvelua, omat bonuksesi voit tarkistaa käymällä osuuspankkisi konttorissa tai ottamalla käyttöösi op.fi-palvelun.

Voimassa olevan osuuspankkisi hinnaston löydät kokonaisuudessaan osoitteesta op.fi/hinnasto. Lisätietoja saat tarvittaessa op.fi-palvelussa viestillä tai chatissa sekä puhelimitse OP 0100 0500 puhelinpalvelusta (ma-pe klo 8-19, pvm/mpm).