Kassapalveluiden aukioloajat muuttuvat 1.1.2021

Vuoden 2021 alusta alkaen konttoreidemme kassapalveluajat muuttuvat siten, että Marttilan, Paattisten, Pöytyän ja Tarvasjoen konttoreissa kassapalveluja tarjotaan joko yhtenä tai kahtena päivänä viikossa. Samassa yhteydessä Auran konttorin kassapalveluajat laajenevat jokaiselle arkipäivälle.

Konttoreiden uudet aukioloajat 1.1.2021 alkaen ovat

Aurassa ma, ti, ke, pe 9.30-12.30 ja to 13.30-16.30,
Marttilassa ma 9.30-12.30,
Pöytyällä ti 9.30-12.30,
Paattisilla ke ja pe 9.30-12.30,
Tarvasjoella to 9.30-12.30.

Ajanvarauksella palvelemme arkipäivisin klo 8-19.

-  Muutos on osa laajempaa uudistusta. Auranmaan Osuuspankin hallitus on tehnyt päätöksen sulkea Marttilan, Paattisten, Pöytyän ja Tarvasjoen konttorit toukokuussa 2022. Asiakaspalvelu keskitetään tuolloin Auran konttoriin, jonka uudistetut asiakaspalvelutilat ovat juuri valmistuneet. Toivomme, että pitkä siirtymäaika mahdollistaa sopeutumisen muutokseen, Auranmaan Osuuspankin toimitusjohtaja Tuomo Jokinen toteaa.

Tuttu henkilökunta palvelee jatkossakin eikä muutoksista aiheudu henkilöstövähennyksiä. Kantava ajatus uudistukselle on turvata auranmaalaisille kilpailukykyinen ja ammattitaitoinen pankkipalvelu myös tulevaisuudessa.

Uudistuksen taustalla on asiakaskäyttäytymisen nopea muutos, jota korona on osaltaan vauhdittanut. Yhä harvemmat asiakkaat asioivat konttorissa. Jo nyt 95 prosenttia henkilöasiakaskohtaamisista tapahtuu digitaalisissa kanavissa. - Asiointi kassapalveluissa on laskenut jo usean vuoden ajan, eikä mikään viittaa kassapalveluiden kysynnän kasvuun. Olemme vastuussa koko asiakaskunnallemme siitä, että tuotamme palvelut kysynnän mukaisesti sekä kilpailukykyisesti, Jokinen toteaa.

- Uudistuksen myötä meidän on mahdollista kohdata asiakkaitamme vieläkin paremmin puhelimitse sekä verkossa sellaisina ajankohtina, jolloin se heille parhaiten sopii. Pankkimme yli 22 000 asiakkaasta noin yksi prosentti käyttää aktiivisesti kassapalveluita. Heidän tarpeistaan huolehdimme myös jatkossa muistaen sen, että suurin osa asiakaskohtaamisista tapahtuu digitaalisissa kanavissa, Jokinen jatkaa.

Pankissa tehdään koko ajan opastustyötä, jotta asiakkaat löytävät itselle sopivimmat ja helpoimmat tavat pankkiasioidensa hoitamiseen. - Ymmärrämme, että kassapalveluiden supistaminen muuttaa niiden asiakkaiden asiointitottumuksia, jotka ovat tottuneet hoitamaan pankkiasioitaan perinteisesti kassalla. Aiommekin muiden konttoreiden toiminnan loppuessa järjestää kuljetusta Auraan kassapalvelussa asioiville. Pitkä siirtymäaika tarjoaa myös vaihtoehtoisten palveluiden käytön opettelulle hyvän mahdollisuuden. Kannattaa varata pankkiin aika, jolloin voidaan rauhassa katsoa sopivat palvelut kuntoon, Jokinen toteaa.