OP Etelä-Pohjanmaan Ähtärin konttorin kassapalvelut päättyvät

Käteisen rahan käsittely OP Etelä-Pohjanmaan Ähtärin konttorissa päättyy 28.2.2020.

Tarjoamme jatkossa Ähtärissä monipuolista neuvontapalvelua ajanvarauksella viitenä päivänä viikossa. OP-mobiili ja verkkopalvelumme op.fi ovat asiakkaidemme käytössä vuorokauden ympäri.

Kassapalvelujen lopettamisen taustalla on asiakaskäyttäytymisen muutos: entistä harvemmat asiakkaat asioivat konttorissa. – Asiakaskäyttäytyminen ja asiakkaiden odotukset ovat muuttuneet. Konttorikanavan merkitys on vähentynyt päivittäispalveluiden siirtyessä sähköisiin kanaviin. Asiakkaamme haluavat käyttää mobiilipalvelujamme, puhelin- ja verkkoneuvottelua sekä monia muita digitaalisia palvelujamme ja ovat vähentäneet asiointia konttorissa, kertoo toimitusjohtaja Olli Tarkkanen.

Finanssialan murros iskee voimakkaasti ja väistämättä osuuspankkien nykyiseen ansaintaan.
– Velvollisuutemme on ylläpitää kannattavuuttamme ja vahvaa vakavaraisuuttamme finanssialan murroksessa, sanoo Olli Tarkkanen. – Pitämällä huolta pankin kannattavuudesta ja kustannustehokkuudesta varmistamme, että voimme jatkossakin luoda elämisen eväitä omaan maakuntaan. Oman toiminnan tarkastelu ja kyky uudistaa toimintaa kuuluvat Osuuspankin arvojen mukaiseen vastuulliseen toimintaan.

Päivittäisten pankkiasioiden hoitaminen helposti jatkossa

Ähtärin konttorin kassapalvelujen päättyminen ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä. Tilinumerot ja muut sopimukset säilyvät ennallaan. Mikäli asiakkaamme on tähän asti käyttänyt kassapalveluitamme, asiantuntijamme auttavat mielellään sopivien ratkaisujen löytämisessä.

Jatkossa laskujen maksaminen hoituu helpoimmin suoramaksuna, e-laskuna tai OP-mobiilin avulla. Maksupalvelun valmiita kirjekuoria on saatavissa konttorista. Lisäksi maksaminen onnistuu valtakunnallisesti R-kioskeilla ja Osuuspankin muissa konttoreissa.

Päivittäiset ostokset voi maksaa helpoimmin pankki- ja luottokorteilla. Käteistä rahaa voi nostaa OP:n pankkikortilla Otto-automaateista, K-Marketeista, R-kioskeista, Tokmanneista sekä Osuuspankin muista konttoreista. Seteleiden tallettaminen onnistuu OttoPlus-automaateilla.

– Ymmärrämme, että konttorin kassapalvelujen lakkauttaminen muuttaa niiden asiakkaiden asiointia, jotka ovat perinteisesti tottuneet asioimaan konttorissa, sanoo Olli Tarkkanen. – Haluamme kuitenkin toimia tässäkin asiassa vastuullisesti. Opastamme asiakkaitamme löytämään sopivat ja helpot tavat pankki- ja vakuutusasioiden hoitamiseen myös jatkossa. Kannattaa tulla tapaamaan asiantuntijoitamme, jotta itselle sopivat asioimistavat voidaan käydä läpi.

Pankin asiantuntijat palvelevat kaikkia asiakkaitamme kaikissa konttoreissamme. – Toivomme, että asiakkaamme hyödyntävät myös sähköisiä kanaviamme. Jopa kotisohvalle saa nykyään palvelua verkkoneuvottelun kautta arkisin klo 8-20. Esimerkiksi lainaneuvottelut voi halutessaan hoitaa puhelin- tai verkkoneuvottelun avulla ja allekirjoittaa sähköisesti, toteaa Olli Tarkkanen.

Lisätietoja
Toimitusjohtaja Olli Tarkkanen, puh. 010 254 7201