OP Helsinki kehittää palveluverkostoaan pääkaupunkiseudulla

Helsingin Seudun Osuuspankki eli OP Helsinki keskittää palveluverkostoaan pääkaupunkiseudulla. Aleksin, Hakaniemen, Malmin ja Espoonlahden konttorit yhdistyvät muihin toimipisteisiin 1.2.2021. Asiointi on edelleen mahdollista paikan päällä konttorissa, OP Helsinki palvelee asiakkaitaan jatkossakin keskeisillä sijainneilla Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla.

Asiakaskäyttäytyminen pankkiasioinnissa on muuttunut ja asiakkaat suosivat enenevässä määrin verkkoasiointia ja käyttävät mobiilipalveluita. Koronapandemia on vauhdittanut entisestään asiakaskäyttäytymisen muutosta. Fyysiset tapaamiset toimipisteissä ovat vähentyneet ja yhä useampi asiakastapaaminen hoituu nykyisin videoyhteydellä tai puhelimitse.

– Olemme seuranneet pitkään asiakaskäyttäytymisen muutosta. Asiakkaamme arvostavat tänä päivänä arjen sujuvuutta ja palvelun helppoutta. Nykyisin yhä useampi asiakas haluaa järjestää pankkitapaamisen verkkotapaamisena, toimitusjohtaja Jarmo Viitanen kertoo.

OP Helsinki palvelee asiakkaitaan jatkossakin asiakkaiden liikkumisen ja julkisen liikenteen kannalta keskeisillä sijainneilla Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Helsingin keskustaan Mikonkadulle avattiin aiemmin tällä viikolla täyden palvelun toimipiste uudistettuihin toimitiloihin.

– Strategiamme mukaisesti haluamme olla lähellä asiakkaitamme. Seuraamme jatkuvasti pääkaupunkiseudun kehittymistä ja pyrimme olemaan läsnä sekä helposti saavutettavissa julkisen liikenteen solmukohdissa, missä asiakkaamme liikkuvat. Asiakkaamme arvostavat palvelun helppoutta, joustavuutta ja saavutettavuutta. Kehitämme samanaikaisesti vahvasti myös digitaalisia palveluitamme kohdataksemme asiakkaamme yhä paremmin myös verkossa, mihin asiointi on siirtynyt, Viitanen jatkaa.

OP Helsinki yhdistää Aleksin, Hakaniemen, Malmin ja Espoonlahden konttorit 1.2.2021 alkaen muihin toimipisteisiin. Aleksin, Hakaniemen ja Malmin konttoreista asiointi yhdistyy Mikonkadulle ja Espoonlahdesta asiointi siirtyy Tapiolan konttoriin. Konttorien yhdistymisellä ei ole henkilöstövaikutuksia. OP Helsingillä on muutoksen jälkeen edelleen yhdeksän toimipistettä pääkaupunkiseudulla, joissa asiointi on mahdollista paikan päällä.

– Asiakkaamme on ovat edelleen tervetulleita asioimaan paikan päälle toimipisteisiimme eri puolilla pääkaupunkiseutua. Huolehdimme siitä, että asiointi on turvallista toimipisteissämme, Viitanen sanoo.

OP Helsingin palvelevat toimipisteet 1.2.2021 alkaen

Helsinki

Arkadian konttori, Arkadiankatu 23, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20 (ei kassapalveluita)

Itiksen konttori, Itäkatu 1-7, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20 (ei kassapalveluita)

Itäkeskuksen kassapalvelupiste, Tallinnanaukio, Turunlinnantie 14, avoinna ma-pe klo 10-16.30

Mikonkadun konttori, Mikonkatu 13 A, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20

Vallilan konttori, Gebhardinaukio 1, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20 (ei kassapalveluita)


Espoo

Ison Omenan konttori, Piispansilta 11, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20 (ei kassapalveluita)

Sellon konttori, Leppävaarankatu 7, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20

Tapiolan konttori, Länsituulentie 8, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20 (ei kassapalveluita)


Vantaa

Myyrmäen konttori, Myyrmäenraitti 2, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20

Tikkurilan konttori, Kielotie 11, avoinna ma-pe klo 10-16.30, ajanvarauksella ma-pe klo 8-20