OP Keski-Suomi käynnisti etäopastukset – jo yli 200 asiakasta on oppinut digitaalista pankkiasiointia etänä

Koronakeväänä OP Keski-Suomi aloitti asiakkaiden etäopastuksen. Tavoitteena on varmistaa asiakkaiden turvallinen pankkiasiointi myös pandemia-aikana

Kuluva vuosi on nostanut esiin sen, kuinka digitaaliset taidot auttavat arjessa selviämistä. Turvallinen asiointi sujuu myös poikkeusoloissa, mutta vaatii joskus uusien taitojen opettelemista. Myös moni OP Keski-Suomen asiakkaista on kohdannut uusia tilanteita ja ottanut haltuun digitaalisia välineitä pankkiasioinnissa.

- Moni asiakkaistamme on ottanut suorastaan digiloikan koronan aikana ja samalla kaivataan myös tukea, jotta päivittäinen asiointi verkko- tai etäpalvelun välityksellä onnistuu. Tätä tukea olemme halunneet asiakkaille nyt tarjota, sanoo asiakkuuspäällikkö Mirva Seppälä.

OP Keski-Suomi on jo vuosien ajan tarjonnut asiakkaille mahdollisuuden osallistua avoimiin opastustilaisuuksiin, jossa kädestä pitäen opastetaan muun muassa pankkisovelluksen lataus, sen perustoiminnat ja vinkit sovelluksen turvalliseen käyttöön. Koronakeväänä näitä tilaisuuksia ei toimipisteissä pystytty enää järjestämään yhteistilaisuuksina.

- Turvallisuus on kaiken lähtökohta. Halusimme kuitenkin jatkaa opastuksia, joten aloimme ajatella asioita toisin. Näin syntyivät omistaja-asiakkaiden etäopastukset, joista ensimmäinen järjestettiin toukokuussa ja jatkoa on luvassa nyt marraskuussa. Opastuksissa osallistujille tulevat tutuksi pankkisovelluksen lataaminen omaan puhelimeen tai tablet-laitteelle, omien päivittäisten raha-asioiden hoitaminen sovelluksen avulla sekä vinkit turvalliseen asiointiin sähköisissä palveluissa. Samalla moni saa myös elämänsä ensimmäisen kokemuksen verkko-opastukseen osallistumisesta, Seppälä sanoo.

Etäopastuksiin on tänä vuonna osallistunut jo yli 200 OP Keski-Suomen asiakasta omalla tietokoneella tai tablet-laitteellaan. Osallistujat ovat kiitelleet, että apua tarjotaan poikkeusajasta huolimatta. Moni oli aluksi ollut epäileväinen, että osaako etäopastuksiin liittyä mukaan, mutta yllättyi positiivisesti, kun rohkeni kokeilemaan ja oppi samalla monta uutta asiaa. 

- Digitaaliset pankkipalvelut ovat kattavasti saavutettavissa ajasta ja paikasta riippumatta, ja on tärkeää, että mahdollisimman moni oppii asioimaan tällä turvallisella tavalla, Seppälä sanoo.

Lisätietoja: 
tilaisuuksien järjestäjät asiakkuuspäällikkö Mirva Seppälä p. 010 256 5507 ja asiakkuuspäällikkö Mira Berlin p. 010 256 5683