Meillä on yli 12 000 työkaveria
OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jolla on yli kaksi miljoonaa omistaja-asiakasta ja yli 12 000 työntekijää.
Tarjolla on monenlaisia työtehtäviä ja ura meillä on täynnä mahdollisuuksia. Myös opiskelijoille on tarjolla erilaisia väyliä ja keinoja päästä mukaan osaksi johtavaa finanssiryhmää tai paikallista osuuspankkia.
Kiinnostuitko meistä?
Jos sinua kiinnostaa uramahdollisuudet tai harjoittelu meillä OP Keski-Suomessa, laita viestiä keski-suomen.hr(a)op.fi.
Kaikilla on oma tarinansa
Lue meidän työkavereiden uratarinoista, miten Matilla ja Niinalla ura on kehittynyt ja millaisia kokemuksia heille on kertynyt vuosien mittaan.
Matti Halttunen, sijoitusjohtaja |
Osallistuin keväällä 2010 Keski-Suomen Osuuspankin Private Banking -opiskelijatilaisuuteen. Olin erityisen vaikuttunut Osuuspankin varainhoitosalin tunnelmasta. Siitä kuinka lähelle sijoituselokuvien kulisseja Jyväskylän Kauppakadulla päästiin ja kuinka upealta Private Banking -varainhoitajan työ näytti ja kuulosti. Tämä huhtikuinen ilta jätti parikymppiseen kansantaloustieteen opiskelijaan lähtemättömän, loppuelämääkin muovaavan vaikutuksen. Päätös hakea Keski-Suomen Osuuspankista kesätöitä oli syntynyt. Tulin valituksi KSOP:n Karstulan konttoriin. Kiiltävät solmiot ja asiakastyö veivät mennessään ja kesän päätteeksi tiedustelin varovasti mahdollisuutta jatkaa työskentelyä Jyväskylän pääkonttorilla. Yllätyksekseni tämä onnistui ja pääsin toteuttamaan monipuolisia kassa- ja päivittäispalvelujen tehtäviä opintojen ohessa. Talvi 2010-2011 oli kiireinen. Reissasin parhaimmillaan kuuden eri konttorin kassapalveluissa, tilailin visa-kortteja päivät ja opiskelin rahoitusmarkkinoiden logiikkaa illat. Vuonna 2011 hain sijoitusneuvojan paikkaa ja tulin lopulta valituksi. Reilua vuotta myöhemmin (kolmannella hakukerralla) siirryin Private Bankingiin varainhoitajaksi. Työskentelin kolmisen vuotta varainhoitajana, jonka jälkeen pääsin vastaamaan Privaten myynnistä ja varainhoitajien valmentamisesta. Tällä hetkellä vastaan Private Banking -liiketoiminnasta Keski-Suomessa. Toimin yksikön esimiehenä ja vastuullani on OP Privaten tulos, asiakaskokemus, pankin lakipalvelut sekä alueellinen yhteistyö muiden Osuuspankkien kanssa. Elän tällä hetkellä unelmaani. Opiskelen päivätöiden ohella kokeneen liikkeenjohdon eMBA -ohjelmassa ja työkseni rakennan tiimini kanssa markkinoiden parasta asiakaskokemusta maakunnan varakkaimmille yritys- ja yksityisasiakkaille. Jälkikäteen ajateltuna en olisi voinut kuvitellakaan, millainen omasta urapolustani muodostuu. Jokainen uuteen tehtävään siirtyminen on hirvittänyt ja vastuu on tuntunut usein alussa jopa liian suurelta kantaa. Vastuuta kannattaa kuitenkin aktiivisesti ottaa, sillä se jos mikä kasvattaa. Minulla on parhaat kuviteltavissa olevat työkaverit ja hämmästelen päivittäin siitä, kuinka upeita osaajia olemme saaneet pankkiimme houkuteltua. Finanssiala on tällä hetkellä suurien muutosvoimien kohteena ja finanssialan työkenttä on erittäin monipuolinen. Tarvitsemme teknologiaosaajien lisäksi asiakaspalvelun ja myyntityön taitajia, juridiikan osaajia sekä palvelumuotoilijoita. Ala tarjoaa hyvät kehittymismahdollisuudet, monipuolisia työuria ja mahdollisuuden kehittää ja luoda uutta. Voit olla yllättynyt mistä itsesi löydät. |
Niina Eriksson, myyntipäällikkö, henkilöasiakasrahoitus |
Talouteen liittyvät asiat olivat keskiössä jo lapsuuteni yrittäjä perheessä. 90-luvun lama koetteli kovimman kautta ja elämä opetti miksi talouden suunnittelu luo turvallisuutta. Liiketalouden opiskelujen myötä heräsi kiinnostus säästämiseen ja vahva tunne, että halusin työhön, jossa voin auttaa ihmisiä parempaan talouden suunnitteluun ja vaurastumiseen. Tähdet olivat kohdallaan vuonna 2005, jolloin pääsin vuorotteluvapaan sijaiseksi Keski-Suomen Osuuspankkiin Laukaan konttoriin päivittäispalveluihin. Alku aina vaikea - sanotaan - ja siltä kaiken uuden oppiminen tuntuikin. Samalla työ vei mennessään ja pääsin parin vuoden kuluttua laajentamaan osaamistani rahoitukseen. Asiakkaiden unelmien mahdollistaminen heille räätälöidyillä turvallisilla lainaratkaisuilla on ollut palkitseva tunne. Yhtälailla ovat olleet ne tilanteet, kun asiakkaiden taloudessa on ollut vaikeita aikoja ja yhdessä on mietitty suunnitelma miten siitäkin selvitään. Koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan... Palattuani töihin esikoiseni syntymän jälkeen vuonna 2012, avautui esimiestehtävä silloisessa pankin verkko- ja puhelinpalvelussa. Pääsin valmentamaan ja auttamaan muita onnistumaan myynnissä, kehittämään pankin palveluita ja katsotaan asioita laajemmasta perspektiivistä. Digitalisaation kehitysvauhti on iskenyt finanssialalle työurani aikana todenteolla. Toisaalta jotkin asiat tuntuvat edistyvän liiankin hitaasti, mutta mielenkiinnon pitää yllä halu nähdä miten toimimme vuoden-viiden vuoden saati kymmenen vuoden kuluttua. Asiakkaat ovat ne joiden odotuksiin meidän tulee vastata ja jotka ohjaavat kehityssuunnan. Välillä on pysähtymisen paikka ja hyvä katsoa taaksepäin, jotta tunnistaa missä olemme yhdessä onnistuneet ja mitkä ovat vahvuutemme, joita hyödyntäen onnistumme vastaamaan asiakkaiden odotuksiin myös tulevaisuudessa. Viimeiset pari vuotta olen saanut työssäni keskittyä henkilöasiakasrahoituksen myynnin ja laadun varmistamiseen, toimintojen kehittämiseen sekä aika ajoin olen itsekin asiakkaiden kanssa keskustelemassa heidän tarpeisiin sopivista rahoituksen ratkaisuista. Vierelläni olevat kollegat ja heidän vankka osaaminen eri asioista auttaa löytämään ratkaisuja eteen tuleviin tilanteisiin. Yhdessä tekeminen, kehittyminen ja yhdessä asiakkaiden kanssa menestyminen on tämän työn suola - arvojemme mukaisesti. |