Nainen asioimassa pankin neuvonnassa

Kotkan konttorin palvelut uudistuvat – nyt myös kassa- ja neuvontapalvelut ajanvarauksella

Kassa- ja neuvontapalvelut OP Kymenlaakson Kotkan konttorissa ovat 1.6.2021 alkaen avoinna vain ajanvarauksella arkisin klo 10-13. Ajanvarauksia varten avataan 24.5. oma puhelinlinja, joka palvelee arkisin klo 9-13. Muutoksella halutaan varmistaa henkilökohtainen ja sujuva palvelu jonottamatta.

OP Kymenlaakson Kotkan konttori on täyden palvelun konttori, jossa hoidetaan sekä henkilö- että yritysasiakkaiden pankki-, vakuutus- ja lainopillisia palveluita. Lisäksi konttorin yhteydessä toimii OP Koti Kymenlaakson toimipiste. Neuvotteluaikoja asiantuntijapalveluihin, kuten rahoitus- ja sijoitusneuvotteluihin, on jatkossakin saatavilla arkisin ajanvarauksella klo 8-19.

Kassa- ja neuvontapalvelut ovat 1.6. alkaen avoinna arkisin ajanvarauksella klo 10-13. – Vaikka kassapalveluiden käyttö on vähentynyt viimeisen vuoden aikana merkittävästi, haluamme jatkossakin huomioida mm. erityisryhmien tarpeet ja säilyttää kassapalvelut. Ajanvarauksella voimme varmistaa henkilökohtaisen ja sujuvan asioinnin turvallisesti ja jonottamatta, kertoo pankinjohtaja Pekka Katainen.

Ajanvarauksen Kotkan konttorin kassa- ja neuvontapalveluihin voi tehdä puhelimitse 24.5. avautuvasta uudesta numerosta 010 257 7500, johon vastataan arkisin klo 9-13. – Ajanvarausnumeroon vastaavat päivittäispalveluiden asiantuntijamme, jotka kartoittavat samalla asiointitarpeen. Yllättävän moni asia hoituu nykyisin myös puhelimitse eikä käyntiä konttorilla välttämättä silloin tarvita lainkaan. Kassa- ja neuvontapalveluiden toiminnasta ajanvarauksella on saatu hyviä kokemuksia muualta, jatkaa Katainen.

Vakuutuspalvelut ovat 1.6. alkaen avoinna Kotkan konttorilla arkisin ajanvarauksella klo 10.00-16.30. Ajan voi varata osoitteesta op.fi tai puhelimitse numerosta 010 253 0325.

Käteisen käyttö vähentynyt

OP Ryhmä kertoi 28.4. tulosjulkistuksessaan käteisen käytön vähentyneen peräti 34 % viime vuoteen verrattuna. Koronavuosi vähensi käteisen käyttöä merkittävästi, kun kontakteja pyrittiin vähentämään, kaupoissa suosittiin korttimaksamista ja moni siirtyi tilaamaan ruokaa verkkokaupoista. ­– Kortilla maksettaessa käytössä on aina tasaraha. Kortti- ja etenkin lähimaksut ovat myös huomattavasti käteistä turvallisempia vaihtoehtoja, toteaa Katainen.

Kun maksaminen tapahtuu kortilla tai mobiilisti, saattaa oman talouden hallinta hämärtyä.  – OP-mobiilista löytyvä Talouden tasapaino auttaa oman talouden hallinnassa. Niille, ketkä eivät käytä OP-mobiilia, on tarjolla OP Tiliviesti, joka lähettää puhelimeen tekstiviestin aina, kun tilille tulee tai sieltä lähtee rahaa. Opastamme erittäin mielellämme asiakkaita heille sopivien maksutapojen ja talouden seurantatyökalujen omaksumisessa, tiivistää Katainen.