Kuopion konttori talvi

Pankki uudistaa konttoreidensa kassapalveluiden aukioloaikoja 17.2.2020 alkaen

OP Pohjois-Savo uudistaa Leppävirran, Nilsiän, Siilinjärven ja Suonenjoen konttoreiden kassa- ja käteispalveluiden aukioloaikoja maanantaista 17.2.2020 alkaen. Samana päivänä pankin Juankosken ja Varpaisjärven konttorit muuttuvat ajanvarauksella toimiviksi palvelupisteiksi.

OP Pohjois-Savon Leppävirran, Nilsiän ja Suonenjoen konttoreiden kassapalvelut ovat jatkossa avoinna kahtena päivänä viikossa ja Siilinjärven konttorin kassapalvelut yhtenä päivänä viikossa. Samalla kassapalveluiden aukioloajat laajenevat ja asiakkaita palvellaan ko. päivinä klo 9.30-15.30.

Juankosken ja Varpaisjärven konttorit muuttuvat ajanvarauksella toimiviksi palvelupisteiksi, joissa ei ole käteis- ja kassapalveluita. Käteis- ja kassapalveluita ovat mm. käteisen nosto ja talletus, maksuosoituksen lunastus ja laskujen maksaminen. Lisäksi 17.2.2020 alkaen pankin Nilsiän konttori palvelee uusissa tiloissa, osoitteessa Nilsiäntie 84.

Kassapalvelut OP Pohjois-Savon toimipisteissä maanantaista 17.2.2020 alkaen:

  • Iisalmi, Kuopio ja Varkaus:    maanantaista perjantaihin klo 9.30-12.30
  • Leppävirta ja Nilsiä:               torstaisin ja perjantaisin klo 9.30-15.30
  • Siilinjärvi:                                keskiviikkoisin klo 9.30-15.30
  • Suonenjoki:                            tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 9.30-15.30
  • Juankoski ja Varpaisjärvi:      ei kassapalveluita

-Päivittäiset pankkipalvelut siirtyvät entistä enemmän sähköisiin kanaviin ja niiden kysyntä konttoreissa on vähentynyt merkittävästi. Selvitystemme mukaan pankkimme kassa- ja käteispalveluja käyttävien asiakkaiden määrä on laskenut kahden vuoden aikana neljänneksellä, ja useiden konttoreiden osalta jopa kolmanneksella. Kaksi tai useamman kerran kuukaudessa kassapalvelussa asioivien osuus käynneistä on usein yli 40 %, kertoo OP Pohjois-Savon pankinjohtaja Antti-Jussi Pitkälä.

-Kassapalvelun viikoittainen palveluaika vähenee muutoksen myötä kolme tuntia Nilsiässä, Suonenjoella ja Leppävirralla, toki Siilinjärvellä enemmän. Haluamme panostaa kassapalvelun aukiolopäivien lukumäärän sijaan siihen, että voimme palvella asiakkaita entistä kattavammin heidän asioidessaan konttoreissamme, Pitkälä jatkaa.

-Asiantuntijapalveluita päivittäisiin pankkipalveluihin, rahoitukseen, säästämiseen ja sijoittamiseen, vakuutuksiin, varainhoitoon sekä yritys- ja maatalouspalveluihin liittyvissä asioissa asiakkaat saavat ajanvarauksella myös muina aikoina, esimerkiksi aamuisin ja iltaisin. Ajanvarauksen neuvotteluun asiakkaat voivat tehdä numerosta 0100 0500, OP-mobiilissa, op.fi-palvelussa tai konttorissa. Tarjoamme jatkossakin kattavasti eri asiantuntijapalveluita kaikissa konttoreissa ja palvelupisteissä sekä kasvokkain että verkko- ja puhelinneuvotteluina, korostaa Pitkälä.

OP:n asiakkaat voivat jatkossakin nostaa käteistä rahaa kaikista OP Ryhmän konttoreista sekä OP:n pankkikorteilla K-ruokakauppojen, R-kioskien, Tokmannin ja Neste-palveluasemien kassoilta sekä Otto.-automaateilta ympäri Suomen. Kauppaliikkeiden nostopaikat tunnistaa Osta & Nosta -tunnuksesta. OttoPlus.- ja TalletusOtto.-automaateilla voi käteisen nostamisen lisäksi myös tallettaa käteistä.

-Opastamme asiakkaita, miten jokainen voi hoitaa pankkiasioinnin itselleen mahdollisimman sujuvasti ja turvallisesti käyttämällä mm. sähköisiä palveluita, maksupalvelua, suoramaksua ja pankkikorttia. Järjestämme tammi-helmikuussa konttoreilla opastustilaisuuksia, joissa käymme laajasti läpi eri tapoja hoitaa erilaisia pankkiasioita, kertoo Pitkälä.