Muutoksia OP Pohjois-Savon kassa- ja neuvontapalveluiden aukioloaikoihin 30.3.2020 alkaen

Muutoksia OP Pohjois-Savon kassa- ja neuvontapalveluiden aukioloaikoihin 30.3.2020 alkaen koronapandemian ehkäisemiseksi

Pankki supistaa konttoreidensa kassa- ja neuvontapalveluiden aukioloaikoja koronapandemian aiheuttaman poikkeustilan vuoksi. Tavoitteena on minimoida henkilökontaktit ja siten ehkäistä viruksen leviäminen.

- Haluamme toimia vastuullisesti ja noudattaa hallituksen antamia rajoituksia ja ohjeita. Teemme osaltamme kaikkemme koronapandemian leviämisen ehkäisemiseksi ja henkilöstön sekä asiakkaiden turvaamiseksi. Näillä ennakoivilla toimilla pyrimme varmistamaan pankkipalveluiden tarjoamisen myös poikkeustilanteen jatkuessa, pankin toimitusjohtaja Seppo Pääkkö toteaa.

Pankin konttoreiden kassa – ja neuvontapalvelut palvelevat ma 30.3.2020 alkaen:

  • Kuopio: ma-pe 9.30–12.30
  • Iisalmi ja Varkaus: ma-ke 9.30–12.30
  • Nilsiä: to-pe 9.30-15.30
  • Suonenjoki: to 9.30-15.30
  • Leppävirta: pe 9.30-15.30
  • Siilinjärvi: suljetaan toistaiseksi

Konttoreiden ovet ovat avoinna vain kassapalveluiden aukioloaikoina. Muuttuneet palveluajat ovat voimassa toistaiseksi.

- Pyydämme ystävällisesti, että konttoriin tulisivat asioimaan vain ne henkilöt, jotka eivät pysty käyttämään itsepalvelukanavia – mm. op.fi, OP-mobiili, maksupalvelu ja pankkikortit. Näin konttoriasiointi olisi mahdollisimman turvallista niille, jotka sitä tarvitsevat, korostaa Pääkkö.

Pankin konttoreihin on tehty muutoksia koronaepidemian vuoksi. Konttoreiden kassa- ja neuvontapalveluihin on asennettu suojapleksit, konttoreissa odottavien asiakkaiden määrä on rajoitettu sekä siivousta ja desinfiointia on lisätty.

Mistä apua ja tukea asiakkaille päivittäisten raha-asioiden hoitoon?

- Tulemme olemaan lähiviikkoina yhteydessä kassapalveluita paljon käyttäviin asiakkaisiin, jotta voimme varmistaa tässäkin tilanteessa heidän pankkiasioidensa hoidon. Päivittäisten asiantuntijapalveluihin voi edelleenkin varata ajan pankkikortin tilaamista tai verkkopalvelun käyttöönottoa varten, kassa- ja neuvontapalveluista vastaava myyntijohtaja Satu Martikainen kertoo.

- OP:n sähköisissä palveluissa voi hoitaa lähes kaikki pankkiasiat. Laskut kannattaa hoitaa suoramaksuna tai maksupalveluna. Suoramaksuista sopiminen onnistuu edelleen kassapalveluissa tai OP 0100 0500 Puhelinpalvelussa. Lisäksi epidemia-aikana kehotamme välttämään käteisen rahan käyttöä, jatkaa Martikainen.

OP Ryhmä auttaa ja opastaa päivittäiseen maksamiseen liittyvissä asioissa erityistukea tarvitsevia kuten yli 70-vuotiaita, edunvalvonnassa olevia ja kehitysvammaisia sekä heidän läheisiään. Palvelua saa numerossa 010 252 9627 (ma-pe klo 8-16, puhelun hinta: 0,0835 e/puh. + 0,167 e/min.).

Asiantuntijapalvelut palvelevat normaalien aukioloajoin etäneuvotteluina

Pankin rahoitus- ja sijoituspalveluiden, yritysasiakkaiden sekä Pohjolan vakuutusasiakkaiden tapaamiset hoidetaan normaalien aukioloaikojen puitteissa ensisijaisesti puhelin- ja verkkoneuvotteluina. Jo nyt sovitut tapaamiset hoidetaan sovitusti ja asiakkaisiin ollaan yhteydessä. Asiakkaat voivat varata ajan neuvotteluun op.fi-verkkopalvelusta, OP-mobiilista tai OP 0100 0500. Tarvittaviin konttorineuvotteluihin tulevat ajanvarausasiakkaat haetaan konttorin ovelta.

- Koronakriisi on lisännyt asiantuntijapalveluidemme tarvetta. Opastamme ja autamme muun muassa yritys- ja asuntolaina-asiakkaitamme ja teemme luottoihin maksusuunnitelmien muutoksia. Asiakkaat ovat halunneet keskustella myös oman tulevaisuuden turvaamisesta mm. asuntolainojen korkokattojen ja erilaisten vakuutusten avulla. Sijoitusasiakkaat ovat ymmärrettävästi olleet huolestuneita sijoitusmarkkinoiden tilanteesta, Pääkkö kertoo.