"Miten asioin pankissa?"

Suur-Savon Osuuspankin Mikkelin konttorin kassapalvelut ovat avoinna neljänä päivänä viikossa klo 9.30-12.30. Sekä Pieksämäen että Savonlinnan kassapalvelut ovat avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9.30-12.30.

Kassapalveluja lukuun ottamatta kaikki pankin palvelut toimivat ajanvarauksella. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi sijoitusneuvonta, rahoitus ja kuolinpesän asiat. Pankinjohtaja Maija Skön kertoo: ”Jos asiakas tarvitsee opastusta esimerkiksi OP-mobiilin käytössä, haluaa käydä tallelokerollaan tai avata uudet verkkopalvelutunnukset, asiakkaan tulee varata aika konttoriin.” Asiakkaan ei tarvitse jonottaa konttorissa omaa vuoroaan, vaan hänen asiansa käydään läpi rauhallisessa neuvottelutilassa sovittuna ajankohtana.

Suur-Savon Osuuspankki avasi keväällä asiakkailleen suoran puhelinnumeron, joka helpottaa ajan varaamista, nopeuttaa palvelua ja lisää tavoitettavuutta. Uusi ajanvarausnumero on 010 255 2600. Numerossa palvelevat tutut paikalliset osuuspankin asiantuntijat arkisin klo 9.30–16.00. Skönin mukaan uusi ajanvarausnumero on tavoittanut asiakkaat hyvin ja uusi palvelu on saanut paljon positiivista palautetta: ”Haluamme palvella asiakkaitamme kaikissa kanavissa. Asiakkaistamme noin 30 % asuu toimialueemme ulkopuolella.” Ajanvarauksia voi tehdä edelleen myös valtakunnallisten palvelunumerojen kautta, verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa.

Suur-Savon Osuuspankin asiantuntijat neuvovat ja opastavat mielellään asiakkaita tutustumaan OP:n maksamisen mahdollisuuksiin. Maija Skön vinkkaa, että: ”Asiakas voi varata henkilökohtaisen opastusajan esimerkiksi pankin omasta ajanvarausnumerosta.” Lisäksi pankissa toimii kolme yhteisölähettilästä, jotka vierailevat erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Toukokuussa he kävivät lähikirjastoissa kertomassa ajankohtaisista pankkipalveluista sekä maksamisen ja käteisnoston vaihtoehdoista. ”Olemme huomanneet, että iso osa senioreista käyttää digitaalisia palveluita sujuvasti”, Skön toteaa.

Vuosia sitten OP Ryhmään keskitetyt verkkoviestit tuodaan Suur-Savon Osuuspankin omien asiantuntijoiden hoidettavaksi syksyllä 2022. ”Tällä haluamme varmistaa asiakkaille sujuvan palvelun sekä työpaikkojen säilymisen maakunnassa.”

Skön muistuttaa vielä, että pankin koko henkilökunnan suorat yhteystiedot löytyvät pankin www-sivuilta