Moni kuolinpesän pankkiasia hoituu verkossa

Kun läheinen menehtyy, jää omaisille surutyön lisäksi vainajan ja kuolinpesän pankkiasiat. Monia kuolinpesän pankkiasioista voi nykyisin hoitaa verkossa. Asiointi vaatii tunnistautumista, ja se onnistuu niin OP:n kuin muidenkin kotimaisten pankkien verkkopankkitunnuksilla. OP Tampereen kuolinpesäasiakkuuksissa apua saa myös puhelimitse.

OP Tampereen kuolinpesäasiakkaat saavat lisätietoa kuolinpesän pankki- ja vakuutusasioista www.op.fi/tampere/kuolinpesa -sivustolta. Tämän verkkosivun kautta voi OP Tampereelle toimittaa asiakirjoja, kuten virkatodistuksen, perunkirjan liitteineen, valtakirjan kuolinpesän hoitajan tehtävästä ja kuolinpesän laskuja. Kun vainaja on ollut OP Tampereen asiakas, voi kuolinpesän laskuja toimittaa maksettavaksi jo ennen perunkirjoitusta. Laskujen toimittamiselle on oma ja muiden dokumenttien toimittamiselle oma toimintonsa.

Apua puhelimitse OP Tampereen kuolinpesäasiakkuuksissa

Mikäli sinulla herää kysymyksiä kuolinpesiin liittyen tai haluaisit jättää yhteydenottopyynnön, verkkoviesti op.fi-palvelun tai mobiilin kautta on aina turvallinen yhteydenottokanava.

Kun kuolinpesä on OP Tampereen asiakas, voit myös soittaa suoraan OP Tampereen kuolinpesäasioiden asiantuntijoille numeroon 010 254 6200. Palvelemme numerossa arkisin klo 10–16. Mikäli emme pääse heti vastaamaan puheluusi, jätäthän meille soittopyynnön, niin soitamme takaisin vapauduttuamme.

Kuolinpesäasiointi ilman sähköisiä palveluita

Jos käytössäsi ei ole OP:n tai muun kotimaisen pankin verkkopalveluita, saat kuolinpesäasioissa palvelua OP Tampereen kassapalveluissa.

OP Tampereen kassapalveluiden aukioloajat