Muutoksia OP Tampereen toimipisteisiin

 
Pankkiasioita hoidetaan yhä enemmän verkossa ja mobiilisti toimipisteissä asioimisen sijaan. Tämän johdosta Tampereen Seudun Osuuspankki (OP Tampere) keskittää palveluja isompiin toimipisteisiin. Karkun, Lielahden ja Technopoliksen toimipisteiden toiminnot yhdistetään pankin muihin konttoreihin 1.11.2020 alkaen. Muutoksen taustalla on asiakaskäyttäytymisen muutos: entistä harvemmat asiakkaat asioivat konttorissa.
 
-Asiointi Karkun ja Lielahden konttoreissamme on hiipunut jo usean vuoden ajan. Päätös näiden toimipisteiden lakkauttamisesta on tehty perusteellisen harkinnan pohjalta. Haluamme tarjota palvelua joustavin aikatauluin aamukahdeksasta iltakahdeksaan ja näillä muutoksilla OP Tampere pystyy vastaamaan lisääntyneeseen asiantuntijapalveluiden kysyntään. Rahoitus-, sijoitus- ja vakuutusneuvottelut hoidetaan yhä useammin puhelimitse tai verkossa. OP Tampereella on muutoksen jälkeenkin kattava verkosto toimialueellaan. Muutokset eivät aiheuta henkilöstövähennyksiä, kertoo OP Tampereen toimitusjohtaja Jani Vilpponen.
 
OP Tampereen toimipisteiden toiminnot Karkussa, Lielahdessa ja Technopoliksella ovat jo nyt siirtyneet muihin toimipisteisiin ja etäkanaviin. Technopoliksen toimipiste on palvellut yritysasiakkaita. Myös yritysasiakkaiden tapaamiset ovat siirtyneet pääosin verkkoon. Yritysasiakkaiden henkilökohtaiset tapaamiset järjestyvät jatkossakin joustavasti pankin pääkonttorilla Hämeenkatu 12:sta tai asiakkaan luona.
 

Kasvokkain kohtaamisia sähköisten palveluiden rinnalla

Koronapandemian vuoksi kassapalveluita jouduttiin maaliskuussa keskittämään Hämeenkadulle ja Nokialle. Heinäkuun puolivälissä kassapalveluita laajennettiin jälleen myös Ylöjärvelle, Lempäälään ja Hämeenkyröön.  Syyskuun alusta kassa- ja käteispalvelua sekä muuta ilman ajanvarausta tapahtuvaa asiointia tarjotaan jälleen kerran viikossa kello 10-16.30 Hämeenkyrössä, Lempäälässä ja Ylöjärvellä, kaksi kertaa viikossa Nokialla ja päätoimipisteessä Hämeenkadulla joka arkipäivä. Hervannan toimipiste ei enää palvele kassapalveluasioissa vaan keskittyy aikavarauksin tapahtuviin asiantuntijapalveluihin.
 
-Keskittämällä palveluita isompiin yksiköihin, pystymme varmistamaan riittävän osaamisen ja pankkiturvallisuuden myös jatkossa. Kassapalveluiden kysyntä on koko ajan vähentynyt, mutta haluamme edelleen olla pankki, jossa tarjotaan palvelua myös kasvokkain. Koronan vuoksi toivomme edelleen, että kaksi ensimmäistä tuntia varataan ensisijaisesti riskiryhmiin kuuluville asiakkaille. Pahoittelemme muutoksista asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa, mutta toivotamme tervetulleiksi tutustumaan muihin toimipisteisiimme, jatkaa Jani Vilpponen.
 

OP Tampereen toimipisteet palvelevat 14.9.2020 alkaen 

(Ylöjärven, Lempäälän ja Hämeenkyrön palveluajat laajenevat jo 1.9.2020 alkaen)

 
Hämeenkatu 12 toimipiste: Ajanvarauksella ma-pe 8-20, la 10-16. Kassapalvelut ma-pe 10-16.30
Hämeenkyrön toimipiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 8-20. Kassapalvelut ke klo 10-16.30.
Lempäälän toimipiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 8-20. Kassapalvelut ti klo 10-16.30.
Nokian toimipiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 8-20. Kassapalvelut ma ja pe klo 10-16.30.
Ylöjärven toimipiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 8-20. Kassapalvelut to klo 10-16.30.
Hervannan toimipiste: Ajanvarauksella ma-pe klo 8-20. Ei kassapalveluita.
 

Käteisen nostoon ja laskujen maksuun monta tapaa

Rahan talletus onnistuu TalletusOtto- ja OttoPlus-automaatilla. Laskut voi hoitaa e-laskulla, suoramaksulla tai maksupalvelulla. Maksupalvelukuoret voi huoletta jättää Postin keltaisiin laatikoihin kuljetettavaksi ja kuoria voi tilata kotiin asiakaspalveluun soittamalla 0100 0500. Lisäksi R-kioskilla voi maksaa laskuja, joista löytyy viitetiedot sisältävä viivakoodi.
 
Käteistä voi nostaa pankkikortilla Otto-automaattien lisäksi K-ryhmän ruokakauppojen, Tokmannien, R-kioskien, Neste-palveluasemien kassoilta sekä muilta nostoautomaateilta.
 
-Autamme jokaista löytämään itselle sopivan asiointitavan. Varaamme mielellämme asiakkaalle tätä varten erillisen opastusajan esimerkiksi verkkopalvelun käytön, e-laskujen maksamisen tai vaikka pankkikortin käytön opastamiseen, pankinjohtaja Kirsi Välimäki muistuttaa.
 

Lisätiedot

Jani Vilpponen, toimitusjohtaja, OP Tampere, puh. 010 254 6202, 050 3398022
Kirsi Välimäki, pankinjohtaja, OP Tampere, puh. 010 254 6160, 050 3431781
 
OP Tampere on yksi OP Ryhmän suurimmista pankeista ja toimialueen johtavia pankkeja. Olemme täyden palvelun pankki, ja tarjoamme ainutlaatuisen pankki- ja vakuutuspalveluiden kokonaisuuden helposti saman katon alta.  Perustehtävämme on edistää omistaja-asiakkaidemme ja toimintaympäristömme kestävää taloudellista menestystä, turvallisuutta ja hyvinvointia. Arvopohjamme muodostavat vastuullisuus, ihmisläheisyys ja yhdessä menestyminen. OP Tampere täyttää tänä vuonna 95 vuotta.