OP-företagsmobilen

Med OP-företagsmobilen sköter du ditt företags bankärenden när det passar dig bäst.

Ladda ner OP-företagsmobilen

Om du inte ännu har börjat använda OP-företagsmobilen kan du ladda ner den kostnadsfritt till din mobila enhet från din appbutik.

Hämta i App Store
Ladda Ned På Google Play

Hoida yrityksesi taloutta missä ja milloin vain

  • De viktigaste banktjänsterna för ditt företag är alltid till hands

    I appen OP-företagsmobilen kan du enkelt sköta företagets viktigaste bankärenden vid sidan av arbetsdagen, som att kontrollera kontosaldot, betala räkningar, skicka fakturor till kunder, sköta placeringar, söka finansiering eller sammanställa material för bokföraren.

  • Bättre förståelse för företagets ekonomi

    I OP-företagsmobilen kan du snabbt kontrollera företagets konton och följa hur kunderna betalar fakturor. Genom tjänsten Uppföljning av ekonomin kan du följa hur inkomsterna, utgifterna och finansnettot utvecklas på månads- och årsnivå.

  • Använd tjänsterna tryggt och enkelt med Mobilnyckeln

    Med Mobilnyckeln loggar du tryggt in och verifierar i OP-företagsmobilen, tjänsten op.fi och andra tjänsteleverantörers tjänster samt bekräftar betalningarna för dina nätinköp.

  • Dina bankuppgifter skickas på ett datasäkert sätt från din telefon direkt till banken

    Mobilappen är den tryggaste vägen till banktjänsterna. När du använder applikationen OP-företagsmobilen, som framställts, administreras och publicerats av Andelsbanken, skickas dina uppgifter med stark kryptering från din smarttelefon till banken. OP-företagsmobilen sparar inte heller information som omfattas av banksekretessen i din mobila enhet.

Så här börjar du använda OP-företagsmobilen

För att använda OP-företagsmobilen behöver du ett gällande nättjänstavtal (antingen ett nättjänstavtal för personkund eller ett avtal om digitala tjänster för företag) samt en lämplig mobil enhet där du kan ladda ner appen.

Du kan också pröva på att använda OP-företagsmobilen i demoläge utan koder och ta del av våra mobila tjänster.

Läs mer om digitala tjänster för företag

Vanliga frågor om OP-företagsmobilen

OP-företagsmobilen fungerar i iPhone- och iPad-apparater med operativsystemet iOS 12.0 eller nyare och i Android-telefoner och -pekplattor med operativsystemet 7.0 eller nyare. Du kan ladda ner OP-företagsmobilen i din apparat i appbutiken (App Store eller Google Play).

Du kan logga in i OP-företagsmobilen både med företagstjänstkoderna och med en privatkunds nättjänstkoder. Om du representerar flera företag kan du byta företag via menyn utan att logga ut emellan. Du kan också med samma inloggning sköta både dina personliga ärenden och företagets ärenden genom att byta representation.

Logga in i OP-företagsmobilen med Mobilnyckeln som du aktiverar med dina egna nättjänstkoder. Du kan också logga in med fingeravtryck eller ansiktsigenkänning, om din apparat har stöd för biometrisk identifiering.

OP-företagsmobilen är en trygg kanal för skötseln av ärenden. OP-företagsmobilen sparar inte information som omfattas av banksekretess i mobilapparaten ens medan du sköter ärenden. Informationen överförs till OP:s system starkt krypterad oberoende av nätförbindelse. 

Se dock till att programvaran i din telefon är uppdaterad. Vi rekommenderar att du loggar ut ur appen när du slutar att använda tjänsten. Systemet registrerar dig automatiskt ut ur OP-företagsmobilen om du inte har använt den på cirka sju minuter. Kom ihåg att OP aldrig frågar efter användarkoder och lösenord av dig, så du ska aldrig svara på sådana frågor.

Om du misstänker att dina nättjänstkoder hamnat i fel händer, ska du omedelbart spärra dina koder genom att ringa den finskspråkiga telefontjänsten OP 0100 0500 (vardagar klockan 8–19, lna/msa).

Utanför telefontjänstens öppettider ska du spärra dina koder genom att ringa Spärrtjänsten 0100 0555 (24 tim./dygn). Anmäl det som hänt också till telefontjänsten då den öppnat.

OP-företagsmobilen tillhandahålls av Andelsbank.