Anmälan om förkomna kort och koder för företagskunder

Spärrtjänsten för företagskort dygnet runt

Ring genast spärrtjänsten för företagskort, om ett OP Corporate Gold-kort eller OP-Visa Business Card eller kortkoder försvinner eller blir stulna. Spärrtjänsternas kontaktinformation per kort

OP Corporate Gold

  • Ring: 0800 15 5777, dygnet runt.
  • Betjäning på engelska och svenska, samt mån.–fre. kl. 9–16 också på finska

OP-Visa Business Card

Kontakta också den Andelsbank som beviljat kortet och polisen, om det är fråga om stöld eller missbruk.

Nättjänstkoder för företag

Om företagets nättjänstkoder har försvunnit eller om du misstänker att de har kommit i fel händer, ska du genast spärra dem.

  • Telefontjänsten för företagskunder 0100 05151, mån.–fre. kl. 8–18
  • Övriga tider den allmänna spärrtjänsten: 0100 0555, dygnet runt

Kontakta också den Andelsbank som du har ingått avtalet med och polisen, om det är fråga om stöld eller missbruk.

Koder för Kassahanteringstjänsten för företag

Om koderna för Kassahanteringstjänsten för företag har försvunnit, ska du kontakta den Andelsbank som du har ingått avtalet med. Koderna för Kassahanteringstjänsten för företag kan spärras bara i just den banken.

Mobilnyckeln

Din Mobilnyckel-PIN gäller per apparat. Om din mobilapparat blir stulen, kan du ta bort Mobilnyckeln via op.fi.