Katoamisilmoitus ja sulkupalvelu OP:n henkilöasiakkaille

Jos korttisi tai tunnuksesi katoaa tai varastetaan, soita heti sulkupalveluun.

OP Sulkupalvelu 24 h/vrk

0100 0555 (pvm/mpm)
Ulkomailta +358 100 0555 (pvm/mpm)

Soita sulkupalveluun heti, jos

  • korttisi tai sen tunnusluku on kadonnut tai varastettu
  • OP-mobiilissa käytettävä Mobiiliavain-PIN tai Pivon pääsykoodi ovat joutuneet vääriin käsiin
  • verkkopalvelutunnuksesi on kadonnut tai varastettu
  • epäilet, että laitteessa, jolla olet käyttänyt OP-verkkopalvelua, on haittaohjelma.

Jos kyseessä on varkaus tai väärinkäytös, ota yhteyttä myös omaan Osuuspankkiisi ja poliisiin.

Siirto-maksujen sulkeminen

Siirto-maksujen sulkeminen ei ole välttämätöntä. Pivolla tai OP-mobiililla ei voi tehdä maksuja ilman kirjautumista. Sulje Siirto-maksut vain, jos verkkopalvelutunnuksesi, OP-mobiilissa käytettävä Mobiiliavain-PIN tai Pivon pääsykoodi ovat joutuneet vääriin käsiin.

Mobiiliavaimen sulkeminen

Asettamasi Mobiiliavain-PIN on laitekohtainen. Jos mobiililaitteesi varastetaan, voit poistaa Mobiiliavaimen käytöstä kirjautumalla op.fi:hin.