Asiakaspalvelu – vakuutukset

Lue ratkaisuja yleisimpiin tilanteisiin - saat vastauksen heti

 

OP-mobiilissa tai verkkopalvelussa teet vahinkoilmoituksen helpoimmin ja saat korvauspäätöksen nopeimmin. Lue lisää toimintaohjeista eri vahinkotilanteisiin Pohjola Vahinkoavusta

Jos et voi maksaa vakuutuslaskua eräpäivänä ja tarvitset lisää maksuaikaa, voit pyytää sitä helposti op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa lähettämällä viestin asiakaspalveluun. Ilmoita viestissäsi sopimustunnus, laskun summa ja eräpäivä sekä toivomasi maksupäivä. Vastaamme viestiisi ja kerromme, onko toivomasi maksupäivä mahdollinen.

Alkuperäisen eräpäivän jälkeiseltä maksuajalta kertyy viivästyskorkoa, joka veloitetaan seuraavan laskun yhteydessä.

Voit muuttaa huoletta vanhasta kodistasi uuteen, sillä voimassa oleva Pohjola Vakuutuksen kotivakuutus kattaa irtaimistosi myös muuton aikana. Muistathan kuitenkin siirtää kotivakuutuksesi itse uuteen asuntoon. Vakuutuspaikan muutoksen voit tehdä vakuutusten verkkopalvelussa:

  1. Aloita kirjautumalla sisään omilla pankkitunnuksillasi
  2. Valitse Vakuutukset -osiosta "Omat vakuutukset"
  3. Kotivakuutuksen valitsemalla löydät kohdan "Tee vakuutuspaikan muutos"

Nuorten Easy-vakuutuspaketin siirtäminen uuteen osoitteeseen onnistuu poikkeuksellisesti vain puhelimitse, chatissa tai verkkoviestinä. Ilmoita uusi osoitteesi, asuntosi koko ja mahdolliset mukana muuttavat perheenjäsenet, sillä he kuuluvat myös kotivakuutuksesi piiriin. Easy-vakuutus on sopiva lähinnä vuokra-asumiseen, joten jos hankit oman asunnon, vakuutusturvasi kannattaa käydä läpi yhdessä.

 Jotta toinen henkilö voi hoitaa vakuutuksenottajan nimellä olevia vakuutuksia sekä niihin liittyviä vahinkoja, hänellä tulee olla valtakirja vakuutuksenottajalta. Valtakirjan pääsee antamaan vakuutusten verkkopalvelussa.

  • Aloita kirjautumalla sisään omilla pankkitunnuksillasi
  • Valitse Vakuutukset -osiosta Valtakirjat

Valtakirja oikeuttaa hoitamaan valtuuttajan kaikkia vakuutus- ja vahinkoasioita pois lukien edunsaajan ilmoittaminen, terveysselvityksen täyttäminen tai kolmannen henkilön valtuuttaminen. Valtakirjan saaja voi valtakirjan perustella asioida puhelimitse, verkkopalvelussa tai konttorilla ja hän näkee valtuuttajan vakuutukset omassa verkkopalvelussaan.

Vaihtoehtoisesti voit antaa myös yksilöidyn, paperisen valtakirjan ja postittaa sen alla olevaan osoitteeseen. Valmiin valtakirjapohjan löydät tästä


Pohjola Vakuutus Oy 
Tunnus 5010454 
00003 VASTAUSLÄHETYS

Kun vakuutuksenottaja on kuollut tai kun vakuutus on kuolinpesän nimissä, on kuolinpesän osakas oikeutettu saamaan tietoa kuolinpesän vakuutuksista virkatodistuksella tai perukirjalla, josta kuolinpesän osakkuus käy ilmi.

Kuolinpesän vakuutusasioiden hoitaminen ja vakuutusten muutokset edellyttävät kuitenkin virkatodistuksen tai perukirjan lisäksi valtakirjaa, jossa kuolinpesän kaikki osalliset valtuuttavat valitun osakkaan tai valitut osakkaat hoitamaan kuolinpesän vakuutusasioita. Jos vainajalla on testamentti, on siitä toimitettava kopio vakuutusyhtiölle, ja tällöin myös testamentinsaajalta edellytetään valtuutus. Tarvittavat dokumentit voi toimittaa verkkoviestin liitteenä tai konttorille. Konttorilla asioidessa tarvitaan lisäksi henkilöllisyystodistus.

Voit tulostaa kuolinpesän valtakirjapohjan tästä

Kuolinpesän asiakirjojen käsittelyaika on noin viikon. Tämän jälkeen kuolinpesän vakuutusasioita voi hoitaa konttorilla, puhelimessa tai verkkoviestillä.

Lisätietoa kuolinpesän vakuutusasioiden hoitamiseen löydät täältä

 

Vakuutuspalvelut

Henkilö- ja yritysasiakkaalle
0303 0303

Palvelunumerosta saat henkilökohtaista palvelua henkilöasiakkaana ma-pe 8-22 sekä la 10-16 ja yritysasiakkaana ma-pe 8-18.
Korvausasioissa palvelemme ma-pe 8-18.

Vahinkoasioissa apunasi on vuorokauden ympäri Pohjola Vahinkoapu.

Vakuutuslaskuihin liittyvissä kysymyksissä tutustu ennen soittamista valmiisiin vastauksiimme.

Henkilöasiakas
Liikennevakuutukset 030 105 500, ma-pe klo 8-18

Yritysasiakas
Liikenne- ja tapaturmavakuutukset 030 105 501, ma–pe klo 8–17

Henkilö- ja yritysasiakas
Liikennevahingot 030 105 502, ma klo 9–17, ti–pe 9–15
Työtapaturmat 030 105 503, ma klo 9–17, ti–pe 9–15
Vakuutusten verkko-ostajan tuki 010 253 6139, ma-pe klo 8-18

Vakuutussäästämisen palvelu
Vakuutussäästämisen palvelu (OP-Henkivakuutus Oy) 010 253 6100, ma–pe klo 8–18

Autovahinkojen hätätapaukset
Jos matka keskeytyy autoon tulleen vaurion tai vian vuoksi. Falck +358 (0)10 253 0012, 24/7

Ulkomaanmatkalla sattuvat vakavat loukkaantumiset ja sairastumiset
Pohjola Matkahätäpalvelu +358 (0)10 253 0011, 24/7

0100-alkuinen palvelunumero

  • normaali paikallisverkkomaksu (pvm) tai kotimaisen matkapuhelinoperaattorin hinnaston mukainen matkapuhelinmaksu (mpm)

0303-alkuinen palvelunumero

  • kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 e/puhelu sekä 0,12 e/min (hinta sisältää ALV:n)
  • kiinteän verkon lankaliittymistä 0,0835 e/puhelu sekä 0,12 e/min (hinta sisältää ALV:n)

010-alkuinen palvelunumero

  • kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 e/puhelu+0,167 e/min (hinta sisältää ALV:n)

Lakisääteisten vakuutusten puhelinpalvelut

  • kotimaan lankaverkosta paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta oman operaattorin perimän matkapuhelumaksun verran

Voidaksemme taata asiakkaillemme mahdollisimman hyvän ja kattavan asiakaspalvelun, on OP:ssa käytössä puheluiden tallentaminen. Kaikki OP:hen soitetut sekä OP:sta soitetut puhelut tallennetaan asiakaspalvelutapahtuman varmistamiseksi, kun kaikkien puheluiden lähtökohtana on puheluiden luottamuksellisuus ja puhelinsalaisuus.