Vakuutuksen digipalvelut helpottavat arkeasi

Kun otat digitaaliset palvelut käyttöösi, voit hoitaa omia vakuutusasioitasi op.fi-palvelussa milloin tahansa. Sujuvoita arkeasi esimerkiksi sähköisellä vakuutuspostilla, e-laskulla ja ilmoittamalla vahingosta op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa.

Valitse paperiton palvelu ja siirrä vakuutusposti verkkoon

Kun otat käyttöön sähköisen vakuutuspostin, vältyt ylimääräiseltä vakuutuspostilta, säästät luontoa ja vakuutuspapereitasi säilytetään automaattisesti arkistoituna kolmen vuoden ajan op.fi-palvelussa. Sieltä voit helposti lukea ja tulostaa vakuutuspostiasi.

Ilmoitamme sinulle sähköpostilla tai tekstiviestillä, kun sinulle on saapunut uutta vakuutuspostia. Vakuutuspostiin lukeutuvat vakuutusasiakirjat, asiakastiedotteet, tuoteoppaat sekä vakuutusehdot.

Ota sähköinen vakuutusposti käyttöön kirjautumalla op.fi-palveluun alla olevasta linkistä.

Vaihda paperilaskut e-laskuihin

Kun otat e-laskutuksen käyttöösi, siirrät Pohjola Vakuutuksen vakuutuslaskut postiluukun sijasta kätevästi suoraan omaan verkkopankkiisi. Tilaa maksuton e-lasku oman pankkisi verkkopalvelussa. Tarvitset siihen ainoastaan viitteen tai asiakasnumeron viimeisimmältä laskulta.

Laskut tulevat sinulle muutoksen jälkeen suoraan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi. Ilmoituksen saapuneista laskuista saat valintasi mukaan joko sähköpostitse tai tekstiviestinä.

OP:n tunnuksilla pystyt tilaamaan e-laskun alla olevasta linkistä.

Tarkastele ja muokkaa vakuutustietojasi op.fi-palvelussa

Pääset tarkastamaan omia vakuutuksiasi sekä tekemään vakuutuksiisi muutoksia, kun kirjaudut OP:n tai muun pankin pankkitunnuksilla op.fi-palveluun.

Op.fi-palvelussa pääset myös vaihtamaan tilinumeroa, päivittämään yhteystietosi, ilmoittamaan uuden osoitteesi ja siirtämään kotivakuutuksesi uuteen kotiin muuton yhteydessä.

Kirjaudu op.fi-palveluun

Voit tutustua tarkemmin ohjeisiin, miten vakuutusasioita hoidetaan op.fi-palvelussa.

Tutustu ohjeisiin

Kun vahinko sattuu, me autamme

Olipa kyseessä sitten kodin vesivahinko, äkillinen sairastuminen tai auton peltikolari, haluamme auttaa sinut mahdollisimman nopeasti takaisin normaaliin arkeen.

Ohjaamme sinut op.fi:ssä eteenpäin korvauksenhakuun tai sopivalle vahinkokumppanille, kun valitset, mihin oma vahinkosi liittyy.

Katso ohjeet vahinkotilanteeseen

Jos et edelleenkään tiedä, mitä tehdä, löydät lisää ohjeita Pohjola Vahinkoavusta. Kun kirjoitat Vahinkoavun hakukenttään sattuneen vahingon, palvelu etsii toimintaohjeet ja kertoo, mikä vakuutus auttaa kyseisen vahingon sattuessa.

Kumppaniverkostomme palveluksessasi

Haet korvausta helpoiten asioimalla vahinkokumppaneillamme ja -palveluissamme. Pohjola Vahinkoavusta löydät myös korjaamo-, lääkäri- ja huoltoliikekumppaneidemme yhteystiedot.

Kun asioit vahingon sattuessa kumppaneillamme, korjaus- ja korvausasiat hoituvat usein jouhevasti yhdellä kertaa, eikä sinun tarvitse itse tehdä vahinkoilmoitusta.

Maksat kumppanillamme vain vakuutuksesi mahdollisen omavastuun, ja kumppani hoitaa muut korvausasiat suoraan kanssamme. Mahdollisia kuitteja ei tarvitse lähettää, vaan pyydämme niitä tarvittaessa. Kumppanilta saatat saada myös etuja ja alennuksia.

Vahinkoilmoitus jonottamatta verkossa

Jos sinun kuitenkin pitää hakea korvausta, voit tehdä sen helposti ja nopeasti op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa. Kun ilmoitat vahingosta verkossa, hakemuksen käsittely nopeutuu, ja voit saada korvauksen tilillesi nopeammin.

Voit myös täydentää helposti korvaushakemusta myöhemmin tai tehdä vahinkoon liittyvän jatkohakemuksen. Kaikkien vahinkoon liittyvien liitteiden lähettäminen onnistuu myös mutkattomasti verkossa.