Digitaalisuus

Usein kysyttyjä kysymyksiä

 

Kortin toimitus

Saat uuden kortin vuosien 2019-2020 aikana. Ilmoitamme sinulle tekstiviestillä, kun olemme lähettäneet uuden korttisi.

Korttinumerosi (16 numeroa) sekä kortin voimassaoloaika ja kolminumeroinen turvaluku ovat vaihtuneet. Nelinumeroinen tunnuslukusi (PIN) säilyy samana kuin vanhalla kortillasikin. Kortin luottoraja ja turvarajat säilyvät ennallaan. Tarkistat tiedot ja teet päivityksiä helpoiten OP-mobiilissa ja op.fi-verkkopalvelussa.

Ota uusi korttisi heti käyttöön maksamalla sillä tai tekemällä automaattinoston tai -talletuksen. Kun uusi kortti on toiminnassa, hävitä vanha kortti leikkaamalla se kahtia magneettijuovan ja sirun kohdalta. Päivitä uudet korttitietosi käyttämiisi toistuviin palveluihin (esim. pysäköintisovellukset sekä musiikki- ja elokuvapalvelut). 

Saat uuden korttisi postitse kotiin, ellei konttoritoimituksesta ole erikseen sovittu. Kotiosoitteesi on OP:n tiedoissa oleva osoite, jota ylläpidämme väestötietojärjestelmästä.

Sinua tiedotetaan korttisi uusiutumisesta verkkopankissasi, OP-mobiilissa ja tekstiviestitse. Kun kortti on uusittu, uuden kortin tiedot näkyvät op.fi-verkkopalvelussa ja OP-mobiilissa. Voit tarkistaa yhteystietosi op.fi-verkkopalvelun omasta profiilista.

Pahoittelut, että viesti on tullut väärään numeroon. Voit sivuuttaa viestin.

 

Kortin käyttö

Ei muutu. Mikäli olet unohtanut korttisi tunnusluvun, voit tehdä tunnusluvun uusintatilauksen normaalisti op.fi-verkkopalvelussa.

Soita OP:n Korttiasiakaspalveluun p. 0100 0525.

Soita OP:n Korttiasiakaspalveluun p. 0100 0525.

Voit huoletta lähteä viikonloppureissulle tai pariksi viikoksi ulkomaille korttisi uudistamisen aikana. Käytä nykyistä korttiasi matkan ajan. Mikäli tiedät olevasi useita viikkoja tai kuukausia ulkomailla korttisi uudistamisen aikana, ota yhteys OP Korttiasiakaspalveluun p. 0100 0525.

Myös rinnakkaiskortti uusitaan. Huomaathan ottaa myös uuden rinnakkaiskortin käyttöön heti. Vanha rinnakkaiskorttisi suljetaan kun pääasiallinen kortti otetaan käyttöön.

 

Kortin ominaisuudet

Korttien vaihtumisen yhteydessä kortin ulkoasun valinta ei ole mahdollista. Voit kuitenkin valita op.fi:ssä, minkä värisen kortin haluat saada seuraavassa vuosiuusinnassa tai tilata uudenvärisen kortin heti vaihtuneen kortin saatuasi. Tällöin perimme palkkion palveluhinnaston mukaisesti.

OP:n kaikissa uusissa korteissa on ulkoasu, jossa etupuoli on valkoinen ja taustaväri on jokin kuudesta väristä. Kuvallisia kortteja ei enää myönnetä. Jos et ole aiemmin valinnut korttiväriä, saat nyt oranssitaustaisen kortin. Kortti, jossa ei ole lähimaksuominaisuutta, uusitaan valkoisella taustavärillä.

Jos sinulla on Android-puhelin, voit liittää uuden korttisi maksusovellus Pivoon. Näin voit maksaa kaupan kassalla puhelinta vilauttamalla. Maksukorteilla lähimaksamisen raja on 50 euroa, mutta Pivolla maksat helposti ja turvallisesti myös yli 50 euron ostoksia. Voit lisäksi yhdistää K-Plussa-korttisi Pivon lähimaksuun.

Lue lisää Pivon käytöstä

Kyllä käy. Voit käyttää korttia kuten ennenkin.
Kyllä, jos olet omistaja-asiakas, OP-Visa -korttiisi sisältyy automaattisesti Tuoteturvavakuutus. Löydät lisätietoa Tuoteturvasta op.fi:stä.

Korttisi uudistuu, jotta voimme kehittää ja tarjota sinulle entistä monipuolisempia korttipalveluja myös jatkossa.

Kyllä, voit siirtää luottoa tilillesi op.fi-verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa. 

 

Laskutus

Vanhalla luottokortillasi oleva avoin velkasaldo siirretään uudelle luottokortillesi. Maksa uuden kortin lasku. Tunnistat uuden laskun laskuttajan nimestä: OP Korttiyhtiö Oyj.

Jos haluat maksaa kerralla koko velkasaldon, maksa molemmat laskut. Näin varmistat myös riittävän käyttövaran uudella kortillasi.

Kyllä. Laskutiedot muuttuvat, joten suosittelemme ensisijaisesti e-laskusopimuksen tekemistä. Myös nykyiset toistuvat maksut ja maksupohjat on tärkeää päivittää vastaamaan uusia maksutietoja (uusi tilinumero ja viitenumero). 

Mikäli tekemäsi maksu siirtyy uuden korttisi tapahtumiin, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos maksu näkyy vain vanhan korttisi tapahtumaerittelyssä, voit halutessasi maksaa myös uuden laskun tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme estääksesi sen veloittamisen.
Tekemäsi maksut lyhentävät korttivelkaasi normaalisti eikä sinun ole välttämätöntä tehdä mitään. Jos haluat, että ylimääräinen suoritus palautetaan, ota yhteyttä Korttiasiakaspalveluun p. 0100 0525.
Uudesta Oma Arkistosta löydät kätevästi korttisopimuksesi ja mikäli olet tilannut luottokorttilaskusi e-laskuna, myös se tallentuu sähköiseen arkistoon. Laskut säilyvät sähköisessä arkistossa 24kk.