Myyjä katsoo verkkokaupan tilauksia tabletilla vaateliikkeessä.

Pivo tuo helpon mobiilimaksamisen verkkokauppoihin

Pivo-mobiililompakon uusi maksunappi tarjoaa kaikkien pankkien asiakkaille mahdollisuuden maksaa verkko-ostoksiaan ilman avainlukulistaa tai kortin tunnuslukua. Maksunappi tulee huomenna 7.3. ensimmäistä kertaa maksutapavaihtoehdoksi yli 2500 Checkout Finland Oy:n maksunvälityspalvelua käyttävään suomalaiseen verkkokauppaan.

- Tietojemme mukaan jopa 40 prosenttia verkkokauppojen maksutapahtumista keskeytyy. Yksi suuri syy ovat maksamiseen liittyvät vaikeudet. Pivon uusi maksunappi ratkaisee tämän ongelman tekemällä verkko-ostosten maksamisesta helppoa, sanoo Pivon liiketoiminnasta ja uusista maksamisen palveluista vastaava hankejohtaja Hanna Äijälä.

Mobiiliostamisen suosio kasvaa Suomessa koko ajan. Esimerkiksi USA:ssa mobiiliostosten osuus verkko-ostoksista on ajoittain jopa yli 50 prosenttia.

- Verkkokaupan ja mobiiliostamisen globaali kasvu haastaa myös suomalaiset kauppiaat. Tuomalla helpon mobiilimaksamisen suomalaisten verkkokauppojen saataville pystymme tukemaan heitä hyvän ostokokemuksen luomisessa ja siten vahvistamaan suomalaisen verkkokaupan kilpailukykyä, Äijälä selvittää

Kaikilla älypuhelimilla, kaikkien pankkien asiakkaille

Maksunapin käytön mahdollistava Pivo-mobiilisovellus on kaikkien pankkien asiakkaiden saatavilla ilmaiseksi. Verkko-ostaminen maksunapilla onnistuu sekä Android-, iOs- että Windows-puhelimilla. Pivon jo ladanneet yli miljoona käyttäjää voivat maksaa maksunapilla sitä tarjoavissa verkkokaupoissa heti, kun ovat päivittäneet oman Pivo-sovelluksensa ja varmistaneet, että halutun maksukortin tiedot löytyvät sovelluksesta.

- Suomalaiset eivät halua luovuttaa korttitietojaan verkkokaupoille. Pivon maksunappia suunniteltaessa olemme huomioineet tämän toiveen: maksun hyväksyminen tapahtuu Pivossa, eivätkä korttitiedot päädy lainkaan verkkokaupan tietoon, Äijälä kertoo.

Verkkokauppiaille houkutteleva vaihtoehto

OPn omistaman maksunvälittäjän Checkout Finlandin kautta maksunappi ilmestyy 7.3. yli 2500 suomalaisen verkkokaupan maksutapavalikoimaan.

- Olemme panostaneet alkuvuonna erityisesti uusien mobiilimaksutapojen tarjoamiseen asiakkaillemme. Uskomme, että Pivon maksunappi otetaan innolla käyttöön myös kauppiaiden puolelta, sillä se parantaa ostokokemusta entisestään. Pivon maksunappia voi kokeilla jo nyt esimerkiksi Yliopiston Apteekin ja Tokmannin verkkokaupoissa. Myös korttimaksujen tasoinen hinnoittelu tukee uuden edistyksellisen maksutavan käyttöönottoa, Checkout Finlandin toimitusjohtaja Masa Peura sanoo.

Kevään mittaan Pivo Maksunappia hyödyntävien verkkokauppojen määrä kasvaa edelleen sitä mukaa, kun verkkokauppiaat lisäävät sen valikoimiinsa omalta maksunvälittäjältään.

Lisätietoja:

haastattelupyynnöt OPn viestinnän kautta, puh. 050 523 9904, viestinta@op.fi (arkisin klo 7-19.30)

Pivo on mobiililompakko, joka auttaa käyttäjää hoitamaan talouttaan hauskalla ja yksinkertaisella tavalla. Pivolla voi muun muassa seurata rahankäyttöään ja tehdä budjetteja, maksaa lähimaksuja vastaanottavilla maksupäätteillä, maksaa kaverille puhelinnumeron perusteella sekä tehdä maksuja verkkokaupoissa. Pivosta löytyy lisäksi useita eri etuohjelmia ja satoja etukuponkeja. Pivoa on ladattu jo yli miljoona kertaa.

Pivo tarjoaa myös pienille kauppiaille tarkoitetun Pivo Kassan, joka tarjoaa kaiken tarvittavan kivijalkamyymälän, verkkokaupan ja kausiluonteisen kaupan pyörittämiseen ja maksujen vastaanottoon.

OP Ryhmän omistama Pivo Wallet Oy tarjoaa Pivon maksutta kaikkien pankkien asiakkaiden käyttöön. www.pivolompakko.fi

Checkout Finland Oy on OP Ryhmän omistama maksunvälitykseen erikoistunut yritys, joka on asiakasmäärältään yksi Suomen suurimmista. Checkoutin tavoitteena tehdä ostamisesta helppoa ja turvallista niin verkossa, kivijalkamyymälöissä kuin kaikissa digitaalisissa palveluissa. www.checkout.fi

OP Ryhmä on Suomen suurin finanssiryhmä, jonka perustehtävänä on vahvan vakavaraisuuden ja tehokkuuden avulla luoda kestävää taloudellista menestystä, hyvinvointia ja turvallisuutta omistaja-asiakkaille ja toimintaympäristölle. OP Ryhmän muodostavat noin 170 osuuspankkia sekä ryhmän keskusyhteisö OP Osuuskunta tytär- ja lähiyhteisöineen. Ryhmässä työskentelee 12 000 työntekijää. Ryhmällä on noin 1,7 miljoonaa omistaja-asiakasta ja kaikkiaan 4,3 miljoonaa asiakasta. www.op.fi