OP:n Yrityspankki ja Vakuutus -liiketoimintojen yhteistoimintaneuvottelut päätökseen

26.8.2019 alkaneet OP:n Yrityspankki ja Vakuutusasiakkaat -liiketoimintoja koskeneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Liiketoimintojen organisaatiorakenteita muokataan tukemaan uusia toimintatapoja.

Yhteistoimintaneuvottelujen kohteena olleissa organisaatioissa työskentelee noin 3 000 henkilöä. Neuvotteluiden seurauksena 300 tehtävää lakkaa, mutta samaan aikaan syntyy 185 uutta tehtävää. Uusien toimintatapojen mukaiset organisaatiot aloittavat toimintansa 1.1.2020.

- Siirrymme OP:n keskusyhteisössä vaiheittain itseohjautuvaan toimintamalliin, ja siksi päivitämme organisaatiota myös Yrityspankki ja Vakuutusasiakkaat -liiketoiminnoissa. Haluan kiittää kaikkia neuvotteluiden osapuolia yhteistyöstä suunnitelmien kehittämisessä. Vaikka osa rooleista lakkaa, tavoitteenamme on tarjota uusia tehtäviä mahdollisimman monelle, kertoo OP Ryhmän henkilöstöjohtaja Hannakaisa Länsisalmi.

OP aloitti 7.10.2019 yhteistoimintaneuvottelut myös keskusyhteisön tukitoiminnoissa, jotka jatkuvat vähintään kuusi viikkoa, elleivät osapuolet sovi niiden päättämisestä aiemmin.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

OP:n viestintä, p. 050 523 9904, viestinta@op.fi