Johtajanimityksiä OP Ryhmässä: Vesa Aho Pohjola Vakuutuksen toimitusjohtajaksi ja Mikko Timonen OP Ryhmän talous- ja rahoitusjohtajaksi

OP Ryhmän Vakuutusasiakkaat-segmentin liiketoimintajohtajaksi ja Pohjola Vakuutuksen toimitusjohtajaksi on nimitetty kauppatieteiden maisteri Vesa Aho (47).

Vesa Aho on toiminut OP Ryhmän talous- ja rahoitusjohtajana vuodesta 2018. Aholla on 20 vuoden kokemus finanssialalta, ja hän on aiemmin työskennellyt mm. Vakuutusosakeyhtiö Garantian toimitusjohtajana sekä Pohjola Pankki Oyj:n talous- ja rahoitusjohtajana.

Aho aloittaa Pohjola Vakuutuksen toimitusjohtajana 1.3.2022. Uudessa tehtävässään hän jatkaa myös OP Osuuskunnan johtokunnan jäsenenä.

Kauppatieteiden maisteri Mikko Timonen (46) on nimitetty OP Ryhmän talous- ja rahoitusjohtajaksi 1.3.2022 alkaen. Timosella on pitkä kokemus taloushallinnon johtotehtävistä OP Ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut OP Yrityspankissa johtajana vastuualueenaan talouden ohjaus. Timosesta tulee tehtävän myötä OP Osuuskunnan johtokunnan jäsen.

– Vesa Ahon ja Mikko Timosen valinnoissa korostuvat laaja kokemus finanssialalta ja OP Ryhmästä, sekä syvällinen osaaminen oman alueen eri tehtävistä. Molemmilla valituilla henkilöillä on merkittävä rooli OP Ryhmän strategian toteuttamisessa ja liiketoimintamme menestyksessä myös tulevaisuudessa, sanoo OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio.

Vesa Ahon ja Mikko Timosen kuvat on ladattavissa osoitteesta www.op.fi/op-ryhma/medialle/kuvapankki