Aku Ankka lukemassa

OP mukana Operaatio Ankassa – 10 vuotta täyttäville kuukauden Aku Ankka -lehdet

OP on mukana Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n Operaatio Ankka -kampanjassa, jossa kaikille vuoden 2019 aikana 10 vuotta täyttäville lapsille lahjoitetaan kuukauden Aku Ankka -lehdet tammikuussa 2019. Myöhemmin keväällä myös kaikille Suomen ruotsinkielisille 10 vuotta täyttäville lapsille lahjoitetaan kuukauden Kalle Anka -lehdet.

Operaatio Ankan tavoitteena on kannustaa lapsia lukemaan ja korostaa lukemisen merkitystä osana perheiden arkea. Lukutaito turvaa jatko-opinto- ja työelämätaitojen kehittymistä sekä suomalaisen työn kilpailukykyä. Oivaltavasta kielenkäytöstään tunnettu Aku Ankka on jo vuosien ajan innostanut lapsia lukemisen äärelle.

– Sujuva lukutaito on kaiken oppimisen perusta ja edellytys yhteiskunnassa pärjäämiselle. OP Ryhmän menestys kulkee käsi kädessä ympäröivän yhteiskunnan kanssa ja meille onkin tärkeää olla tukemassa tulevaisuuden tekijöiden lukutaidon kehittymistä. OP tekee jatkuvasti töitä lasten ja nuorten taloustaitojen edistämiseksi ympäri Suomen. Hyvä lukutaito on myös perusta talouslukutaitojen opettelulle, sanoo pääjohtaja Timo Ritakallio OP Ryhmästä.

Kampanjassa on mukana OP:n lisäksi 12 yritystä ja yhteisöä eri toimialoilta. Kampanjan suojelijana toimii Rouva Jenni Haukio.

Kampanjassa OP:n lisäksi mukana ovat ABC-ketju, Aktia, Elisa, Fortum, LähiTapiola, Nordea, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, Posti, Sanoma, Supercell, Tela, ja Veikkaus.

Teko näkyy kevään aikana laajasti yritysten ja yhteisöjen kanavissa muun muassa Aku Ankka -henkisten kuvitusten kautta, joissa eri alojen vaikuttajat jakavat omia lukukokemuksiaan. Teolla halutaan herättää keskustelua suomalaisten lukutaidosta ja perheiden lukemisasenteista sekä hyvän luku- ja kirjoitustaidon merkityksestä jatko-opintojen, työelämän ja elämänhallinnan kannalta.