Inloggning

OP Gruppen  >  OP Gruppen  >  Strategi
 
 

Strategin

Nya tidens flerbransch- och tjänsteföretag

OPs verksamhet styrs av den över 100 år gamla grunduppgiften: med hjälp av vår starka kapitaltäckning och effektivitet skapar vi bestående ekonomisk framgång, trygghet och välfärd för våra ägarkunder och vår omvärld.

OP fastställde sommaren 2016 gruppens nya långsiktiga strategi. OP Gruppen har som mål att gradvis förändras från en ren finansaktör till ett digitalt flerbransch- och tjänsteföretag med gedigen finanskompetens.  Strategin lyfter fram utvecklingen av kundupplevelsen genom att digitalisera tjänster och funktioner. Affärsrörelsen utvidgas till att börja med genom att utöka bland annat hälso- och välbefinnanderörelsen.

Den nya strategin utgår från förändringen i kundbeteendet samt finansbranschens kraftiga och snabba digitala brytning som kontinuerligt medför ny konkurrens inom branschen. Samtidigt erbjuder digitaliseringen möjlighet att förbättra kundupplevelsen, generera ny affärsrörelse och effektivisera de nuvarande processerna.

Uppdaterad 30.9.2016

 

Javascript-stödet är inte aktiverat i din webbläsare. Nättjänsten fungerar inte nödvändigtvis på rätt sätt.
Tilläggsupplysningar om nättjänstens tekniska krav