Sisäänkirjautuminen

Henkilöasiakkaat  >  Opastus  >  Palaute
 
 

Anna palautetta palveluistamme ja toiminnastamme

Asiakaspalaute on meille aina ensiarvoisen tärkeää. Kerro kokemuksesi OPsta, näin autat meitä palveluidemme kehittämisessä.

Palautekanavamme ovat

Vahinkovakuutuksiin liittyvissä asioissa voit kääntyä myös yhtiömme asiakasasiamiesten puoleen, jos et ole tyytyväinen asiassasi saamaasi ratkaisuun. Lisätietoa vahinkovakuutusasioiden muutoksenhausta löydät täältä:

Kuka käsittelee palautteen?

Antaessasi palautetta oman osuuspankkisi kautta pankkisi on ensisijainen taho asian selvittämisessä. Puhelin- tai verkkopalvelun kautta palautteen vastaanottaa asiakaspalvelumme. Asian luonteesta riippuen osuuspankki tai asiakaspalvelumme vastaa palautteeseesi heti tai välittää sen eteenpäin oikean tahon selvitettäväksi.

Kuinka nopeasti saat vastauksen?

Tavoitteemme on, että vastaamme asiakaspalautteeseen 4 vuorokauden sisällä. Näin tiedät, miten palautteesi käsittely etenee.

Ulkopuolinen neuvonta ja selvittely

Tavoitteemme on löytää ratkaisu, johon olet tyytyväinen. Mikäli emme onnistu siinä, sinulla on myös käytettävissäsi OP Ryhmän ulkopuolisia tahoja asiasi selvittämiseksi:

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE)

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan päätehtävänä on finanssialan asiakkaille annettava neuvonta ja selvittelyapu. Toimiston palvelut ovat maksuttomia.

Neuvontatoimiston yhteystiedot:
Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki, puhelin (09) 6850 120.

Lisätietoja osoitteesta:

Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajariitalautakunta antaa ratkaisusuosituksia kuluttajien ja yritysten välisiin riitoihin. Kuluttajariitalautakunnalla ei ole yleisneuvontapalvelua, vaan se käsittelee kirjallisia valituksia. Lautakuntaan valittaminen on maksutonta.

Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot:
Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki, puhelin 029 566 5200.

Lisätietoja:

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Muutoksenhaku verkossa ostettuja tuotteita tai palveluita koskien (riidanratkaisusivuston kautta)

Mikäli sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, voit hakea riita-asialle ratkaisua alla olevan sivuston kautta. Sivustolla sinun tulee valita riidanratkaisuelin, jonka käsiteltäväksi valitus annetaan. Suomessa riidanratkaisuelimiä ovat yllämainitut Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE) ja kuluttajariitalautakunta, joihin voit olla yhteydessä myös yllä kerrotuilla tavoilla puhelimitse tai kirjallisesti.

 

Selaimesi ei käytä JavaScriptiä. OP-verkkopalvelu ei välttämättä toimi oikein.
Lue lisää ja ota JavaScript käyttöön