Sisäänkirjautuminen

Yritysasiakkaat  >  Maksaminen ja laskutus  > Muutoksia e-laskutukseen
 
 

Muutoksia e-laskutukseen

20.11.2015

OP uudistaa verkkolaskuaineistojen vastaanottoa 1.1.2016 alkaen. Uudistuksen jälkeen vanhimpien verkkolaskuaineistojen vastaanottamisesta luovutaan.

Vastaanotto päättyy: Finvoice, Finvoice 1.1 ja Finvoice 1.2

Vastaanotetaan jatkossa: Finvoice 1.3, 2.0. ja 2.01 ja näitä uudemmat versiot

1.1.2016 jälkeen vanhojen versioiden mukaiset aineistot hylätään ja niistä lähetetään asiakkaalle virheilmoitus.

Miksi vanhoista versioista luovutaan?

OP haluaa jatkuvasti kehittää yritysasiakkaiden verkkolaskutuspalveluita. Tällä toimenpiteellä yksinkertaistetaan ja yhdenmukaistetaan Finvoice-sanomien käsittelyä, joka mahdollistaa nopeamman ja paremman asiakastuen. Tuettujen versiomäärien vähentyminen parantaa tuotantovarmuutta, tehokkuutta ja virhealttius pienenee. Muutos parantaa myös yritysasiakkaiden laskutuspalveluiden kehittämisen edellytyksiä. Tämä näkyy asiakkaille entistäkin parempana palveluna tulevaisuudessa.

Toimintaohjeet

Finvoicen uudemman version käyttöönotto edellyttää yhteydenottoa maksuliikeohjelmistotoimittajaan ja verkkolaskuoperaattoriin, jotta laskutus jatkuu katkeamattomasti 1.1.2016 jälkeen. Suosittelemme yritysasiakkaitamme olemaan mahdollisimman pian yhteydessä ohjelmistotoimittajaan ja varmistamaan, että nykyinen ohjelmisto tukee Finvoice 1.3. muotoa, tai sitä uudempaa versiota.

Lisätietoja muutoksesta

Yritysasiakkaiden verkkopalvelu
OP Yritys- ja maksuliikepalvelut p. 0100 05151 (Palveluaika ma-pe klo 8-16:30)

 

Selaimesi ei käytä JavaScriptiä. OP-verkkopalvelu ei välttämättä toimi oikein.
Lue lisää ja ota JavaScript käyttöön