Fint att du är preferenskund hos Pohjola Försäkring
Du viktig för oss! Dessa förmåner får du av dina försäkringarDu får flera värdefulla förmåner
Om du dessutom är ägarkund hos andelsbanken, får du en ännu större rabatt och produktspecifika förmåner. Därtill får du OP-bonus för dina ärenden. De kan användas till exempel för dina försäkringspremier.
Du har försäkrat dig själv och dina närmaste på ett omfattande sätt
När du koncentrerar dina försäkringar hos oss blir det enklare att sköta försäkringsärenden, och vi kan dimensionera ditt skydd korrekt.
De förmåner du får som preferenskund gäller alla i ditt hushåll
Samla dem som bor i ditt hushåll till en helhet, så får alla i hushållet preferenskundernas förmåner.
Läs om Pohjola Skadehjälpen och våra skadepartner
Du har tillgång till Pohjola Skadehjälpen där du hittar anvisningar för skadesituationer. Du får också hjälp av vårt omfattande nätverk av samarbetspartner.
Vad är det för skillnad mellan en preferenskund hos Pohjola Försäkring och en ägarkund hos andelsbanken?
Du blir preferenskund i Pohjola Försäkring när du har försäkringar ur tre olika kategorier. Du får rabatterna för preferenskunder även om du inte vore bankkund hos OP.
Som ägarkund hos andelsbanken äger du en del av din bank. Förutom rabatter för ägarkund och OP-bonus har du nytta av de förmåner som erbjuds av våra samarbetspartner.
Du får tillgång till de bästa förmånerna när du är både preferenskund inom försäkring och ägarkund hos andelsbanken.
Du kan själv kontrollera om du är preferenskund och ägarkund. Du hittar uppgifterna i avsnittet Försäkringar i OP-mobilen och på sidan Mina försäkringar i tjänsten op.fi när du loggar in. På samma sida ser du hur mycket OP-bonus som har använts för dina försäkringspremier och hur många euro rabatt du får för dina försäkringar.
Det finns sammanlagt fem försäkringskategorier genom vilka man kan bli preferenskund
Som preferenskund har du försäkringar inom åtminstone tre av dessa:
Förmåner och rabatter enligt din kundrelation
Som preferenskund hos Pohjola Försäkring får du betydande förmåner och rabatter på dina försäkringar. Då du samtidigt är ägarkund hos andelsbanken får du ännu bättre förmåner och rabatter.
Alla försäkringskunder | Preferenskunder i försäkringen | |
---|---|---|
Premiefri NewLife-livförsäkring | Kyllä | Kyllä |
5 % rabatt på en livförsäkring som du tecknar på nätet | Kyllä | Kyllä |
2,5 % rabatt då du betalar din faktura på en gång | Kyllä | Kyllä |
7 % rabatt på hem-, egendoms- och personförsäkringar (gäller ej livförsäkringar), fortlöpande reseförsäkringar, kaskoförsäkringar för fordon | Ei | Kyllä |
21 % rabatt på de flesta försäkringar för 18−27-åringar | Ei | Kyllä |
En avgiftsfri förhöjning med 45 % på försäkringsbeloppet för livförsäkringen | Ei | Kyllä |
När du är ägarkund hos andelsbanken får du också följande förmåner: |
||
Användning av OP-bonus för försäkringspremier | Kyllä | Kyllä |
En självriskförmån på 250 euro för Mitthem-försäkringen vid skador på grund av brand, naturfenomen och brott | Kyllä | Kyllä |
En avgiftsfri förhöjning med 45 % på försäkringsbeloppet för livförsäkringen | Kyllä | Kyllä |
Premiefri Produktskyddsförsäkring till OP Classic eller OP Duo -kreditkortet | Kyllä | Kyllä |
3 % tilläggsrabatt på försäkringar | Ei | Kyllä |
Kom ihåg att hålla ditt försäkringsskydd uppdaterat
Försäkringsskyddet behöver då och då granskas och uppdateras. Det är bra att gå igenom skyddet åtminstone vid förändringar i livssituationen – vare sig det gäller födsel av barn, skilsmässa eller till exempel renovering.
När du loggar in i OP-mobilen eller i tjänsten op.fi, kan du bland annat se på ditt nuvarande skydd, ändra dina uppgifter, uppdatera dina försäkringar eller göra en skadeanmälan. Du kan logga in i både OP-mobilen och tjänsten op.fi med användarkoder från vilken bank som helst.
Vi finns här för dig. Vi ser tillsammans till att du skyddat allt som är värt att skydda. Du kan alltid vid behov ringa oss, besöka kontoret eller skicka ett meddelande i OP:s digitala tjänst. Du kan också lämna oss en kontaktbegäran på den här sidan, så kontaktar vi dig inom de närmaste dagarna.
Så här samlar du försäkringarna i hushållet till en helhet
När du samlar alla som bor i ditt hushåll till en helhet får alla i hushållet preferenskundernas förmåner. Du kan ändra uppgifterna om hushållet genom att kontakta vår kundtjänst i tjänsten op.fi, i OP-mobilen eller per telefon. Om du är kund hos andelsbanken kan du också besöka kontoret. Det är lätt att sända ett meddelande i OP:s digitala tjänst:
1. Logga in i tjänsten op.fi eller i OP-mobilen.
2. Kontakta vår kundtjänst via avsnittet Meddelanden, välj ämnet Försäkringar och skador och berätta att du vill samla alla i ditt hushåll till en helhet.
3. Kundtjänsten ber om de uppgifter som behövs om medlemmarna i ditt hushåll och samlar alla i hushållet till en helhet.
Om en skada inträffar hjälper Skadehjälpen
Försäkringen beviljas av Pohjola Försäkring Ab.