Tjänsten op.fi – en mångsidig nättjänst

I tjänsten op.fi sköter du dina bank- och försäkringsärenden på nätet. Du använder op.fi med dator, surfplatta eller mobil.

Tjänsten op.fi kan användas till mycket

Du kan använda tjänsten både som inloggad och utan inloggning. 

  • När du är inloggad kan du sköta de flesta av dina bank- och försäkringsärenden.
  • Du kan ta del av våra tjänster och produkter.
  • Du kan läsa våra aktuella nyheter.
  • Vid behov får du hjälp av vår kundtjänstchatt.
  • Du hittar också anvisningar och stöd för skötseln av ärenden.

För att logga in i tjänsten op.fi och sköta dina bank- och försäkringsärenden:

  • Behöver du Andelsbankens nättjänstkoder och en internetförbindelse.
  • Måste du tillåta cookies och JavaScript i din webbläsare.
  • Dessutom behöver du en telefon som du kan ta emot textmeddelanden med. 

Om du ännu inte har nättjänstkoder får du dem genom att boka tid till ett kontor. 

Du identifierar dig i tjänsten med antingen Mobilnyckeln eller nyckeltalslistan. Mobilnyckeln är det primära identifieringssättet då du sköter ärenden i våra tjänster, och vi rekommenderar att du aktiverar den. Den är vald som standard när du loggar in och bekräftar transaktioner i våra tjänster. Om du fortfarande vill sköta dina ärenden med nyckeltalslistan, ska du välja den som identifieringssätt.

Vill du ha närmare information om vilka webbläsare som stöds och vad som krävs för att använda tjänsten op.fi?