Aktuellt om ärendeskötseln och coronaviruset

Våra kunders och vår personals hälsa är av största vikt för oss. Vi rekommenderar att du använder våra digitala tjänster. Du kan sköta dina bank- och försäkringsärenden smidigt i OP-mobilen och tjänsten op.fi dygnet runt.

Vid våra bankers kassatjänster sker det många kundmöten. Det ska vara så tryggt som möjligt att sköta ärenden i synnerhet för alla som hör till riskgrupperna. Därför är det viktigt att alla kunder som kan använda exempelvis nätbanken och betalkort använder de här tjänsterna i stället för kontorstjänster.

Kräver ditt ärende ett besök på kontoret?

Vi rekommenderar att du i första hand bokar tid till ett telefon- eller nätmöte. Om ditt ärende trots allt kräver ett besök på kontoret, ska du följa hälsomyndigheternas rekommendationer:

  • Använd munskydd.
  • Håll ett säkerhetsavstånd på 2 meter.
  • Hälsa utan att skaka hand.

Mer information om rekommendationerna finns på THL:s sidor.

Besök kontoret endast om du är helt symtomfri.

Undrar du över bank- eller försäkringsärenden?

Som stöd för våra kunder har vi samlat nyheter och anvisningar om bank- och försäkringsärenden i anslutning till coronaviruset.

Vi har sammanställt en nybörjarguide för alla som inte är så vana vid att använda våra digitala tjänster.

Chatten hjälper dig i tjänsten op.fi och i OP-mobilen. I tjänsten op.fi finns också svar på vanliga frågor.