Telefontjänsterna återgår till normala öppettider

Från och med 1.9 återgår många av våra telefontjänster till normala öppettider. Efter vårens undantagsförhållanden betjänar vi igen även kvällstid.

Banktjänsterna för privatkunder betjänar från och med 1.9 på numret 0100 0500 enligt följande:

  • Kortärenden vardagar klockan 8–19
  • Privatkunders övriga bankärenden vardagar klockan 8–17.

Spärrtjänsten för betalkort betjänar fortsättningsvis 24 h på numret 0100 0555. Kapitalförvaltningens telefontjänst och telefontjänsten för företagskunder betjänar vardagar klockan 8–16 även efter 1.9.2020.

Försäkringstjänsternas telefontjänster betjänar från och med 1.9 enligt följande:

  • Telefontjänsten för privatkunder 010 253 0022 vardagar klockan 8–19.
  • Telefontjänsten för företagskunder 010 253 0022 vardagar klockan 9–16.
  • Telefontjänsten för lagstadgade försäkringar 0100 5335 betjänar privatkunder vardagar klockan 8–19 och företagskunder klockan 8–18.
  • Ersättningsärenden 010 253 0022 vardagar klockan 8–18.
  • Nätköpsstödet 010 253 6139 betjänar vardagar klockan 8–18 (på finska).
  • Telefontjänsten för försäkringssparande och OP-Livförsäkrings Ab 010 253 6101 betjänar vardagar klockan 8–18.

Nödnumren betjänar fortfarande 24 h och Hälsomästartjänsten klockan 7–23.

All kontaktinformation och alla öppettider för våra telefontjänster hittar du på kundtjänstens sidor: