Separat telefonlinje för kunder som behöver särskilt stöd i bankärenden och för deras närmaste

På numret 010 252 9627 ger vi nu råd och hjälp på vardagar kl. 9–16 till dem som behöver särskilt stöd och deras närmaste. Vi vill säkerställa att personer som behöver särskilt stöd kan sköta sina bankärenden på ett smidigt sätt också under rådande undantagsförhållanden.

Särskilt stöd behöver exempelvis personer över 70 år och personer med funktionsnedsättning eller under intressebevakning som inte använder nätbank eller betalkort. Till den här telefonlinjen som öppnats under undantagsförhållandena kan också anhöriga ringa för de stödbehövandes räkning. På numret ger vi råd i frågor som gäller dagliga betalningar. Linjen är öppen tills vidare, och vi betjänar på finska på numret.

Priset för samtal till numret 010 252 9627 från fastnätsabonnemang och finländska mobilabonnemang är 0,0835 euro/samtal + 0,167 euro/min. (inkl. moms).

Kundtjänstnumret för privatkunder betjänar alla kunder som vanligt.

På en del av kontoren erbjuder vi separata betjäningstider för dem som behöver särskilt stöd

En del av våra kunder måste sköta sina ärenden på kontoren även i dagsläget. På en del av våra bankkontor erbjuder vi nu separata betjäningstider för kunder som behöver särskilt stöd.

Observera att separata betjäningstider för personer som behöver särskilt stöd erbjuds bankspecifikt. Bland annat OP Helsingfors, OP Länsi-Suomi, OP Etelä-Karjala och OP Luumäki erbjuder separata betjäningstider för kunderna i fråga. Aktuell information om öppettiderna och andra bankspecifika ändringar får du genom att följa din banks webbsidor och information.

Se din banks webbsidor

Läs mer om hur coronaviruset påverkar skötseln av ärenden