Chatten är ofta det snabbaste sättet att få svar på frågor som gäller bankärenden. Som privatkund får du hjälp av Opotti i alla ärenden som gäller dagliga penningärenden, sparande och placering, lån och finansiering, försäkringsärenden samt förmåner.
Som företagskund får du hjälp av Opotti i frågor som rör dagliga bankärenden, konton och betalningar.
Så här hittar du chatten
Privatkunderna hittar chatten nertill på många sidor i tjänsten op.fi och i kundtjänsten för privatkunder samt i OP-mobilen under Annat. Om du har loggat in i tjänsten op.fi hittar du chatten också upptill i tjänsten.
Företagskunderna hittar chatten i kundtjänsten för företagskunder. Då du loggar in i tjänsten op.fi hittar du chatten nertill på många sidor.
Du når våra kundrådgivare via chatten alla vardagar
Chatbotten Opotti hjälper privat- och företagskunder dygnet runt.
Våra kundrådgivare hjälper via chatten:
- privatkunder mån.–fre. kl. 8–22 (placeringar kl. 8–19, försäkringsärenden 8–17)
- företagskunder mån.–fre. kl. 8–16