Visste du att du kan sköta dina bankärenden också via chatten?

Chatten står till tjänst dygnet runt. Vi betjänar dig i chatten också i många frågor som rör ditt företags bankärenden.

Chatten är ofta det snabbaste sättet att få svar på frågor som gäller bankärenden. Som privatkund får du hjälp av Opotti i alla ärenden som gäller dagliga penningärenden, sparande och placering, lån och finansiering, försäkringsärenden samt förmåner. 

Som företagskund får du hjälp av Opotti i frågor som rör dagliga bankärenden, konton och betalningar. 

Så här hittar du chatten

Privatkunderna hittar chatten nertill på många sidor i tjänsten op.fi och i kundtjänsten för privatkunder samt i OP-mobilen under Annat. Om du har loggat in i tjänsten op.fi hittar du chatten också upptill i tjänsten.

Företagskunderna hittar chatten i kundtjänsten för företagskunder. Då du loggar in i tjänsten op.fi hittar du chatten nertill på många sidor.

Du når våra kundrådgivare via chatten alla vardagar 

Chatbotten Opotti hjälper privat- och företagskunder dygnet runt. 

Våra kundrådgivare hjälper via chatten:

  • privatkunder mån.–fre. kl. 8–22 (placeringar kl. 8–19, försäkringsärenden 8–17)
  • företagskunder mån.–fre. kl. 8–16