Har ditt kort försvunnit? Läs anvisningarna.
Om ditt kort förkommer eller stjäls ska du spärra det genom att ringa OP Spärrtjänsten (öppet 24 h/dygn)
Hittade du inte lösningen på problemet?
Kontakta vår kundtjänst, så löser vi problemet tillsammans. Lägg felmeddelandet som du fick i betalterminalen eller på nätbutikens sida på minnet.
I början av samtalet ber vi dig identifiera dig med OP:s koder. Ta också fram Mobilnyckeln eller nyckeltalslistan.
Kontaktinformation till kundtjänsten för privatkunder
Kontaktinformation till kundtjänsten för företagskunder
I problem som gäller kort får du också snabbt hjälp via chatten utan att köa. Bäst kan vi hjälpa dig om du loggar in i tjänsten med OP:s koder. Gå till kundtjänstens sida
Hur kan jag förbereda mig på eventuella kortproblem?
Ibland kan problem med betalkort inte lösas i en handvändning. Enklast förbereder du dig på oväntade situationer genom att ha ett reservkort som du kan använda om det kort du i första han använder försvinner eller skadas. Reservkortet kommer även till undsättning om du glömmer det egentliga betalkortets PIN-kod eller om kortet låser sig.
Börja också använda OP-mobilen och Mobilnyckeln. Med hjälp av dem kan du lösa kortproblem var du än är.
Läs mer om våra kort och välj det reservkort som passar dig bäst
Om du väntar på att få ditt nya betalkort, kan du betala dina inköp med Apple Pay eller Google Pay, om du har en Apple- eller Android-enhet. Du kan lägga till ditt kort i Apple Wallet eller Google Pay redan innan du får ditt fysiska kort. Läs mer om betalning med Apple Pay