Pyrithän välttämään konttorissa asiointia

Monien eläkkeiden ja Kelan tukien maksupäivä ajoittuu kuun vaihteeseen ja osalle asiakkaistamme konttorissa asiointi on kyseisenä ajankohtana välttämätöntä. Jos mahdollista, vältäthän konttorissa asiointia erityisesti kuun vaihteessa. Näin poikkeustilanteen aikana on erityisen tärkeää, että konttorissa asioidaan ainoastaan, jos muiden kanavien hyödyntäminen ei ole mahdollista.

Autathan läheistäsi asioimaan ilman konttorissa käyntiä

Varmistathan yhdessä läheisesi kanssa, että kaikki maksut hoituvat ilman konttorissa käyntiä. Säännölliset laskut voi siirtää maksuttomaan suoramaksuun. Tällöin lasku maksetaan automaattisesti ajallaan ja oikeilla maksutiedoilla. Jos suoramaksu ei ole mahdollinen, voitte käyttää maksukuoria. Varmistathan, että läheisesi kotona on riittävä määrä maksukuoria muihin maksuihin. Voit noutaa maksukuoria läheisesi puolesta mistä tahansa osuuspankin konttorista.

Viimeistään nyt myös niiden on hyvä hankkia maksukortti, joilla sitä ei vielä ole. Varmistathan, että läheiselläsi on mahdollisuus nostaa rahaa ilman konttorissa käyntiä. Jos käytössä ei ole Osuuspankin verkkopalvelutunnuksia, voi läheisesi tilata kortin soittamalla asiakaspalveluumme. Maksukortilla käteistä voi nostaa automaateilta, K- kaupoista, Tokmanneista, R-kioskeista ja Neste-palveluasemilta.

Arjen raha-asiat hoituvat kotona itsenäisesti tai tuellamme. Olemme koonneet tietoa digitaalisista palveluistamme, maksamisesta ja erityistukea tarvitsevien asioinnista. 

Lue, miten arjen raha-asiat hoituvat kotoa käsin

Oma puhelinja erityistukea tarvitseville ja heidän läheisilleen pankkiasiointiin

Autamme päivittäisissä maksamisen asioissa erityistukea tarvitsevia ja heidän läheisiään numerossa 010 252 9627 arkisin klo 916. Erityistukea tarvitsevia ovat esimerkiksi yli 70-vuotiaat, kehitysvammaiset ja edunvalvottavat, joilla ei ole käytössään verkkopankkia tai maksukorttia.

Puhelun hinta numeroon 010 252 9627 on kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 e/puhelu + 0,167 e/min (hinta sisältää ALV:n).

Lue lisää erityistukea tarvitsevien puhelinlinjasta

Miten toimia akuuteissa asioissa, joihin liittyy konttorissa asiointia?

Tiesithän, että suurimman osan pankki- ja vakuutusasioista voit hoitaa op.fi-palvelussa, OP-mobiilissa tai OP-yritysmobiilissa. Olemme koonneet avuksesi ohjeita sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Sopimusten allekirjoittaminen onnistuu sähköisessä allekirjoituspalvelussamme. Neuvottelut voimme käydä kanssasi puhelimitse. Jos et löydä vastausta sinua askarruttavaan akuuttiin asiaan, olethan meihin ensin yhteydessä puhelimitse, jotta voimme arvioida onko konttorissa käynti välttämätöntä.

Siirry ohjeisiin ja tukeen

Siirry koronavirus – usein kysyttyihin kysymyksiin

Tutustu sähköiseen allekirjoituspalveluun

Varaa aika puhelinneuvotteluun