Verkkopalveluiden käyttö

Usein kysytyt kysymykset

Avainlukulista - Miten saan ja otan käyttöön uuden avainlukulistan?

Op.fi-palvelussa voit hoitaa yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita henkilökohtaisilla Yrityspalvelutunnuksilla tai henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksilla.

Mikäli käytössäsi on Yrityspalvelutunnukset, voit tilata uuden avainlukulistan verkkopalvelustasi. Klikkaa oikeassa laidassa omaa nimeäsi > Asetukset > Vahvistaminen ja laitteet > Avainlukulistan tilaus. Pääset myös vaihtamaan uuden avainlukulistan samasta paikasta > Asetukset > Vahvistaminen ja laitteet > Avainlukulistan vaihto

Mikäli käytössäsi on henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnukset, voit tilata uuden avainlukulistan henkilökohtaisesta verkkopalvelustasi. Klikkaa oikeassa laidassa omaa nimeäsi > Oma profiili > Turvallisuus > Tunnukset > Avainlukulistan tilaaminen. Pääset myös vaihtamaan uuden avainlukulistan samasta paikasta > Oma profiili > Turvallisuus > Tunnukset > Avainlukulistan vaihto.

Aineistosiirto Yrityksen op.fi-verkkopalvelussa?

Mikä on Aineistosiirto op.fi verkkopalvelussa?

Yrityksesi voi hoitaa maksuliikettä Aineistosiirron kautta silloin, kun käyttämäsi taloudenhallinnan järjestelmä ei tue Yrityksen pankkiyhteys (Web Services) -kanavan käyttöä.

Aineistosiirron avulla yrityksesi valtuuttama käyttäjä voi lähettää ja noutaa maksuliikeaineistoja taloudenhallintaohjelmiston käyttöön.

Miten saan Aineistosiirron käyttöön?

Saat aineistosiirron käyttöösi omassa osuuspankissasi. Aineistosiirtoa voivat käyttää yrityksesi käyttäjät, joille on pankissa annettu siihen oikeus.

Mitä teen, jos aineiston lähetys ei onnistu?

Tähän voi olla monta eri syytä:

  • Aineiston koko: Yhtäaikaisesti voit lähettää maksimissaan 10 kpl aineistoja. Usean lähetettävän aineiston kokorajoitus on 10 megatavua.
  • Aineiston muoto: Tarkista onko lähettämäsi aineisto sen muotoista, jonka olit valinnut lähetettäväksi.

Virheilmoitus: "Aineiston lähetys epäonnistui. Seuraavien aineistojen lähetys epäonnistui XXXX. Korjaa aineisto ja lähetä se uudelleen."

Näytettävä virheilmoitus on vakioilmoitus, joka näytetään riippumatta virheestä. Tarkempi kuvaus virheestä löytyy aineiston virhepalautteesta, joka näkyy Aineistosiirron etusivulla heti virheellisen lähetyksen jälkeen.

Missä muodossa aineisto pitäisi tallentaa op.fi-verkkopalvelussa?

Käyttäjän tulee kysyä reskontranhoitajaltaan, minkä nimistä tiedostoa ja minkä päätteistä tiedostoa reskontraohjelmisto lukee ja tallentaa aineisto juuri sen nimisenä ja sen päätteisenä kuin reskontraohjelma sitä lukee.

Yrityspalvelutunnukset katoavat, mitä teen?

Jos epäilet, että yrityspalvelutunnukset ovat joutuneet vääriin käsiin, ilmoita katoamisesta osuuspankkiisi tai yritysasiakkaiden puhelinpalveluun 0100 05151, jossa tunnukset suljetaan. Pankin aukioloaikojen ulkopuolella tunnusten katoamisesta voit tehdä ilmoituksen OP:n sulkupalveluun 0100 0555.

Yrityspalvelutunnukset, mitä ovat ja mistä saa?

Mitä ovat?

Yrityspalvelutunnukset ovat henkilön henkilökohtaiset tunnukset, joilla pääsee kirjautumaan op.fi yrityksille -verkkopalveluun, OP-yritysmobiiliin ja Vakuutusten verkkopalveluun. Samoilla tunnuksilla voi hoitaa usean yrityksen asioita verkkopalveluissa.

Yrityspalvelutunnukset koostuvat käyttäjätunnuksesta, salasanasta ja avainlukulistasta. Tunnukset ovat maksuttomat.

Jos sinulla on yrityspalvelutunnukset, et pääse kirjautumaan yritysasiakkaan verkkopalveluun omilla henkilöasiakkaan tunnuksillasi.

Mistä saa?

Saat yrityspalvelutunnukset käyttöösi hakemalla ne verkon kautta tai lähimmästä osuuspankista.

Verkon kautta tehtävään tilaukseen tarvitset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset (OP, Nordea, Sampo, Nooa, S-Pankki tai Handelsbanken), joiden avulla varmistamme henkilöllisyytesi.

OPn Vakuutusten verkkopalvelu yrityksille, mistä ja miten kirjaudun?

Vakuutusten verkkopalveluun voit kirjautua käyttämällä henkilökohtaisia verkkopankkitunnuksia. Yrityksesi käyttäjät voivat tilata itselleen verkosta yrityspalvelutunnukset, jotka ovat vaihtoehto henkilökohtaisten pankkitunnisteiden käytölle.

Palveluun kirjaudutaan OPn tai A-Vakuutuksen verkkosivuilla kirjautumisosiossa olevalla Vakuutusten verkkopalvelu yrityksille -painikkeella.  Mikäli yritykselläsi on käytössä Yrityksen OP-verkkopalvelu tai Yrityspalvelut-verkkopalvelu, voit siirtyä Vakuutusten verkkopalveluun myös pankkipalveluiden kautta.

Jotta voit kirjautua ja käyttää Vakuutusten verkkopalvelua yrityksille, on yritykselläsi oltava voimassa vakuutusten verkkopalvelusopimus ja sinulla on oltava yrityksesi pääkäyttäjän myöntämät käyttövaltuudet vakuutuspalveluihin.