OP-yritysmobiili

Usein kysytyt kysymykset

OP-yritysmobiilin tietoturva - Onko OP-yritysmobiili turvallinen?

OP-yritysmobiili on turvallinen asiointikanava. OP-yritysmobiili ei tallenna pankkisalaisuuden alaista tietoa mobiililaitteeseen asioinnin aikanakaan. Tiedot siirtyvät OP:n järjestelmiin vahvasti salattuina verkkoyhteydestä riippumatta.

Muista kuitenkin huolehtia, että puhelimesi ohjelmistot ovat ajan tasalla etkä asenna verkosta ohjelmia, joiden alkuperää et tiedä. Älä myöskään murra puhelimesi tietoturvaa tietoisesti (Jailbreak- ja Root-operaatiot). Suosittelemme, että kirjaudut ulos sovelluksesta, kun lopetat palvelun käytön. Järjestelmä kirjaa sinut automaattisesti ulos OP-yritysmobiilista, jos et ole käyttänyt sitä.

Muista, että OP ei koskaan kysy sinulta käyttäjätunnuksia ja salasanoja, joten älä vastaa sellaisiin kyselyihin.

Jos epäilet verkkopalvelutunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje välittömästi tunnuksesi soittamalla OP 0100 0500 puhelinpalveluun (arkisin kello 8-19, pvm/mpm).

Puhelinpalvelun palveluajan ulkopuolella sulje tunnuksesi soittamalla Sulkupalveluun +358 20 333 (24 h/vrk). Ilmoita tapahtuneesta myös puhelinpalveluun sen avauduttua.

Kirjautuminen OP-yritysmobiiliin – Miten pääsen kirjautumaan OP-yritysmobiiliin?

OP-yritysmobiili toimii sekä yrityspalvelutunnuksilla että henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksilla. OP-yritysmobiiliin kirjaudutaan Mobiiliavaimella, joka otetaan käyttöön omien verkkopalvelutunnusten avulla. Voit myös kirjautua sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella, mikäli laitteessasi on tuki biometrisille tunnisteille.

Jos sinulla on usean yrityksen edustajuuksia, voit vaihtaa edustajuutta valikon kautta kirjautumatta välillä ulos palvelusta.

OP-yritysmobiilin tukemat puhelimet - Missä puhelimissa OP-yritysmobiili toimii?

OP-yritysmobiili toimii iPhone ja iPad -laitteissa, joissa on käyttöjärjestelmänä iOS 9.0 tai sitä uudempi sekä Android-käyttöjärjestelmää käyttävillä puhelimilla ja tableteilla, joissa on käyttöjärjestelmä 5.0 tai sitä uudempi. Saat ladattua OP-yritysmobiilin laitteesi sovelluskaupasta (App Store tai Google Play).

Miten viivakoodimaksaminen toimii?

Voit maksaa viivakoodillisia laskuja käyttämällä OP-yritysmobiilin viivakoodimaksuominaisuutta. Löydät sen "Uusi maksu" -painikkeen alta, kun olet maksamassa laskua.

Paina ”Käytä viivakoodia” ja kamera käynnistyy. Osoita sillä laskussa olevaa viivakoodia, josta OP-yritysmobiili poimii maksun tiedot.

Tarkista tiedot ja syötä vastaanottajan nimi ennen kuin maksat laskun.

Mitä OP-yritysmobiililla voi tehdä?

OP-yritysmobiililla voit hoitaa yrityksesi päivittäiset pankkiasiat helposti milloin ja missä vain.

OP-yritysmobiilissa on käytössäsi sama laskutuspalvelu asiakas- ja tuoterekistereineen kuin OP-verkkopalvelussa, mutta lisäksi OP-yritysmobiililla voit tarkastella laskutuskoostetta, toimittaa asiakkaillesi muistutus- ja hyvityslaskuja sekä laskuttaa asiakkaitasi sähköpostilla. Voit myös asettaa laskuillesi toistuvuuden sekä toimittaa lähetetyistä laskuista lähetyslistan erikseen.

OP-yritysmobiililla voit myös hakea rahoitusta yrityksellesi, hoitaa sijoituksiasi reaaliaikaisesti, käydä verkkoneuvotteluja sekä toimittaa koostetun aineiston kirjanpitäjällesi.

Lisäksi OP-yritysmobiilissa vahvistat tapahtumat turvallisesti Mobiiliavaimella ilman avainlukulistaa.