OP Keski-Suomen palvelun kärkenä poikkeusoloissa on henkilöstön ja asiakkaiden toimintakyvyn turvaaminen

​Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys on meille ehdottoman tärkeää ja haluamme noudattaa Suomen hallituksen, THL:n ja OP Ryhmän antamia suosituksia ja ohjeita. Poikkeustilanteessakin pyrimme toimimaan perustehtävämme ja arvojemme mukaisesti.

Koska pankin toimipisteissä tapahtuu paljon asiakaskohtaamisia ja haluamme varmistaa mahdollisimman turvallisen asioinnin erityisesti riskiryhmiin kuuluville asiakkaillemme, olemme tehneet joitakin toimintaamme liittyviä linjauksia, jotka tulevat voimaan maanantaina 23.3.2020. 

Muutoksia kassapalveluissa ja asioinnissa

– Kassapalveluissa asioivia asiakkaitamme pyydämme huomioimaan, että kassapalvelut ovat avoinna vain riskiryhmiin kuuluville aamuisin klo 10-11, ja sen jälkeen muille asiakkaille. Pihtiputaan toimipisteessä aika on klo 9-10. Rajoitamme samalla kassapalveluissa kerralla asioivien määrää 10 henkilöön hallituksen antamien linjausten mukaisesti. Nämä muutokset tulevat voimaan maanantaina 23.3., kertoo toimitusjohtaja Pasi Sorri. 

– Kassapalvelut ovat toistaiseksi tarkoitettu vain käteisen rahan nostoon sitä välttämättömästi tarvitseville. Pyrimme tällä muutoksella jonotusaikojen lyhentämiseen ja altistumisriskin alentamiseen, perustelee Sorri. - Asiakkaiden kannattaisi nyt välttää asiointia pankin toimipisteissä ja hoitaa asiat puhelimitse ja/tai verkko- ja mobiilipalvelujen kautta. 

– Maksamisessa suosittelemme korttia käteisen sijaan ja laskut suositellaan hoidettavaksi maksupalvelun kautta tai suoramaksuna, ellei asiakkaalla ole mobiili- tai verkkopalvelua. Maksupalvelukuoret voi jättää normaaliin postilaatikkoon, hän täsmentää. 

Poikkeusolot aiheuttavat muutoksia myös toimipisteissä

– Lisäksi OP Keski-Suomen Keljon ja Palokan toimipisteet suljetaan toistaiseksi asiakkailta ja muutamme Pihtiputaan toimipisteen aukioloa kassapalvelupäiviin, jotka ovat maanantai, keskiviikko ja perjantai klo 9-12, kertoo Sorri. 

Kontaktoimme asiakkaitamme puhelimitse

Olemme aloittaneet jo viime viikolla yritys- ja henkilöasiakkaidemme kontaktoinnit puhelimitse. Haluamme selvittää mahdolliset lyhennysvapaa- ja käyttöpääomatarpeet. Samassa yhteydessä pyrimme varmistamaan, että asiakkaillamme on sujuvat pankkipalvelut ja riittävät käyttövarat poikkeustilannetta varten.

Digitaalisten kanavien hyödyntäminen ja asiakastapaamiset
Turvallisinta asiointi on digitaalisissa asiointikanavissamme op.fi ja OP-mobiili, joita suosittelemme käyttämään ensisijaisesti koronaviruspandemian aikana. Asiakastapaamiset sovimme lähtökohtaisesti puhelinneuvotteluina.

Ensisijaisena tavoitteenamme on turvata keskeiset ja tärkeimmät pankkitoiminnat henkilö- ja yritysasiakkaillemme. Seuraamme tilanteen kehittymistä ja ohjeistuksia päivittäin. Reagoimme ja sopeutamme toimintaa näiden mukaisesti.

Lisätietoja: 
toimitusjohtaja Pasi Sorri, pasi.sorri@op.fi, p.050 577 9834