Pääkonttorilla remontti ja asiakaspalvelun uudistus

OP Keski-Suomen pääkonttorilla remontoidaan laajasti vuoden 2021 aikana. Ensimmäisessä vaiheessa uudistuu Forum kauppakeskuksen puolella olevat kassapalvelutilat. Remontin on määrä valmistua huhtikuun aikana. Remontin jälkeen Jyväskylän keskustan kassa- ja neuvontapalvelut toimivat uudistuneissa tiloissa. Samassa yhteydessä pääkonttorin info ja muut toiminnot pankkisalissa lakkaavat, pääovet menevät kiinni ja remontin painopiste siirtyy pankin 1. ja 2.kerrokseen. Kiinteistössä tehdään perusparannustöitä mm. talotekniikan osalta.

– Remontti liittyy viime syksyn ja talven tulosjulkistusten yhteydessä kertomaamme OP Keski-Suomen tilakäytön tehostamisohjelmaan, jossa vähennämme omassa käytössä olevien tilojen määrää ja lisäämme ulosvuokrattavia tiloja. Kiinnostusta tiloille on ollut ja neuvotteluita on käynnissä, sanoo toimitusjohtaja Pasi Sorri. 

– Fyysisten asiakastilojen ja toimipisteiden merkitys on pankkipalveluiden tarjoamisessa sekä niiden saatavuudessa vähentynyt etäneuvotteluiden ja digitaalisten palveluiden lisääntymisen myötä. Korona on nopeuttanut tätä kehitystä merkittävästi. Tapaamisista jo yli 80 prosenttia tapahtuu etänä. Näin ollen myös pankkitoiminnassa tarvittavien toimistotilojen tarve vähenee. Perinteisten pankkisalien aika on ohi, Sorri lisää.

OP Koti Keski-Suomi muuttaa remontin ajaksi 1.kerroksesta pääkonttorin 4.kerrokseen väistötiloihin.  Vakuutuspalvelut ja yrityspankki toimivat 3. kerroksessa. OP Private-palvelut toimivat toistaiseksi nykyisissä tiloissaan.

Kassa- ja neuvontapalvelut uusissa tiloissa

Uudistetuissa tiloissa Forumin puolella toimii huhtikuun jälkeen kassa- ja neuvontapalvelut, jossa asioidaan asiakkaiden toivomuksesta vuoronumerolla tai aikavarauksella. Asiakkaan saapuessa asioimaan ilman ajanvarausta, hän valitsee vuoronumerolaitteesta joko kassapalvelut tai neuvonnan, riippuen tarpeesta. Aikavarausasiakas noudetaan saapuessa odotustilasta. Erillistä infopistettä ei enää jatkossa ole, kertoo myyntijohtaja Marjatta Kivilahti. 

Kassapalveluiden uusi aukioloaika

Tilojen ja asiakaspalvelun uudistuksen yhteydessä muutamme myös pääkonttorin kassapalveluiden palvelu- ja aukioloaikaa. 

– Maanantaista 3.5.2021 alkaen kassapalvelu on auki päivittäin maanantaista perjantaihin nykyisen klo 10-16.30 sijaan klo 10-13.  Olemme nyt kaksi vuotta seuranneet kassapalveluidemme asiakasvirtaa ja todenneet, että asiointi on keskittynyt pääsääntöisesti aamupäivään iltapäivän palveluajasta huolimatta. Tilanne oli sama myös normaaliaikoina ennen koronaa, kertoo pankinjohtaja Pasi Eronen. – Tarjoamme jatkossakin kattavat kassapalvelut ja olemme auki joka päivä. Huomioimme uudistuksessa luonnollisesti myös koronatilanteen edellyttämän terveysturvallisuuden, lisää Eronen. 

– Suosittelemme asioinnissa vahvasti joko aikavarausta tai asiointia digitaalisissa kanavissa sekä hyödyntämään maksukortteja, maksupalvelua, suoramaksua ja uutta OP-Tiliviesti -tekstiviestipalvelua, täsmentää Pasi Sorri. 

Maksukorttien ja sähköisten palveluiden yleistymisen myötä kassapalveluiden käyttö on ollut vähenevä useiden vuosien ajan, viime vuosi luonnollisesti kiihdytti tätäkin muutosta. Tällä hetkellä pankin 134 000 asiakkaasta kassapalveluita viikoittain käyttää noin 850-900 asiakasta pankin kaikissa yhdeksässä toimipisteessä.

Lisätiedot
toimitusjohtaja Pasi Sorri, pasi.sorri(a)op.fi, p. 010 256 5607, 050 577 9834 
myyntijohtaja Marjatta Kivilahti, marjatta.kivilahti(a)op.fi, p. 010 256 6503