Kannustamme kaikkia turvalliseen ja sujuvaan pankkiasiointiin

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveys ja turvallisuus on meille ehdottoman tärkeää ja haluamme ylläpitää välittämisen kulttuuria perustehtävän mukaisessa toiminnassamme. Ensisijaisena tavoitteenamme on turvata keskeiset ja tärkeimmät pankkitoiminnat henkilö- ja yritysasiakkaillemme. Linjaustemme pohjana ovat Suomen hallituksen, THL:n ja OP Ryhmän ohjeet sekä suositukset.

Kiristyvät kokoontumis- ja liikkumisrajoitukset sekä poikkeusolot huomioitava asioinnissa 

– Kassa- ja infopalveluissa asioivia asiakkaitamme pyydämme huomioimaan, että palvelut ovat avoinna vain riskiryhmiin kuuluville aamuisin klo 10-11 ja Pihtiputaalla klo 9-10. Tämän jälkeen palvelemme muita asiakkaita. Kassa- ja infopalveluissa yhtä aikaa asioivien maksimimäärä on uusien Suomen hallituksen kokoontumista koskevien linjausten mukaisesti maanantaista 8.3. alkaen seuraavat kolme viikkoa kuusi (6) henkilöä, kertoo toimitusjohtaja Pasi Sorri.

– Kassapalvelut on lähtökohtaisesti tarkoitettu vain käteisen rahan nostoon välttämättömissä tapauksissa. Kaikki maksut suositellaan hoidettavaksi maksupalvelun kautta tai suoramaksuna, jos OP-mobiili tai verkkopalvelu eivät ole käytössä. Suosittelemme vahvasti kaikille asiakkaillemme maksukorttien käyttöä ja käyttöönottoa, Sorri täsmentää.

OP Keski-Suomen toimipisteiden kassapalveluiden aukiolo- ja palveluajat säilyvät toistaiseksi ennallaan.

Uusi OP Tiliviesti -palvelu tilitapahtumien reaaliaikaiseen seurantaan

– Nyt on mahdollista ottaa käyttöön uusi OP Tiliviesti -palvelu, kertoo Sorri. Palvelu sopii esimerkiksi ikäihmisille, erityistä tukea tarvitseville asiakkaille ja kaikille niille, jotka eivät käytä digitaalisia palveluitamme. 

OP Tiliviesti on reaaliaikainen tekstiviestipalvelu, joka lähettää automaattisesti tekstiviestin asiakkaan puhelimeen kaikista tilin tapahtumista. Asiakkaalla tulee olla matkapuhelin, jossa on suomalainen puhelinliittymä ja johon voi vastaanottaa tekstiviestejä.

Pankkipalvelut kotona digitaalisia kanavia ja etätapaamisia hyödyntäen

Turvallisinta ja helpointa asiointi on digitaalisissa asiointikanavissamme OP-mobiili ja op.fi, joita ensisijaisesti suosittelemme käyttämään. Asiakastapaamiset sovitaan lähtökohtaisesti puhelin- ja verkkoneuvotteluina.

– Tällä hetkellä yli 80 prosenttia asiakaskohtaamisista hoidetaan etänä, kertoo Sorri. 

Soittamalla apua

Moni asia hoituu puhelimessa - pankkipalveluissa 0100 0500 ja vakuutuspalveluissa 0303 0303 vastataan arkipäivisin. OP Puhelinpalvelussa voidaan palvella nopeammin, kun sotto ajoittuu ruuhka-aikojen ulkopuolelle, eli muulloin kuin maanantaina tai kuun vaihteessa.

Lisätietoja:
Poikkeusolot: toimitusjohtaja Pasi Sorri, pasi.sorri(ät).fi, p.050 577 9834
Palvelut ja asiointi: myyntijohtaja Marjatta Kivilahti, marjatta.kivilahti(ät)op.fi, p.010 256 6503