Muutoksia OP Länsi-Suomen palveluverkostoon

OP Länsi-Suomi uudistaa palveluverkostoaan 1.6.2018 alkaen. Osana uudistusta Meri-Porin ja Noormarkun konttorit muuttuvat kohtaamispaikoiksi. Kohtaamispaikka tarjoaa lähes kaikki konttoripalvelumme lukuun ottamatta kassa- ja käteispalveluita. Palveluverkoston muutokset eivät aiheuta välittömiä henkilöstövähennyksiä. Muutokset eivät myöskään edellytä asiakkaalta mitään toimenpiteitä.

- Finanssitoimialalla kilpailuympäristö, asiakaskäyttäytyminen ja asiakkaiden odotukset muuttuvat
radikaalisti. Kansainväliset kilpailijat haastavat perinteisiä toimijoita. Toisaalta mobiilipalveluiden käyttö ja kysyntä jatkavat kasvuaan. Konttorikanavan merkitys puolestaan vähenee rutiinipalveluiden siirtyessä digikanavaan ja verkkoneuvotteluiden lisääntyessä asiantuntijapalveluissa. Palveluiden saatavuuden odotus kasvaa muun yhteiskunnan tavoin 24/7 suuntaan, toimitusjohtaja Matti Kiuru kertoo.

- Panostamme entistä enemmän asiakkuuden hoitoon ja asiantuntijapalveluiden saatavuuteen.
Haluamme olla asiakkaillemme pitkäaikainen luotettava talouden kumppani elämän tärkeissä käännekohdissa, Kiuru jatkaa. Toimintojen kehittämisellä varmistamme kilpailukykymme kiristyvässä kilpailuympäristössä. Vahvan vakavaraisuuden ja tehokkuuden avulla haluamme jatkossakin luoda kestävää taloudellista menestystä toimialueellamme, Kiuru toteaa.

- Ymmärrämme, että kassapalveluiden supistaminen hankaloittaa niiden asiakkaiden asiointia, jotka ovat perinteisesti tottuneet asioimaan konttorissa, Kiuru toteaa. Haluamme kuitenkin toimia tässäkin asiassa vastuullisesti. Teemme koko ajan työtä opastaaksemme asiakkaita löytämään vaihtoehtoisia tapoja hoitaa jatkossa esimerkiksi laskujen maksu ja käteisen nosto. OP Länsi-Suomen kohtaamispaikat Meri-Porissa ja Noormarkussa tulevat olemaan avoinna yhtenä päivänä viikossa, Meri-Pori torstaisin ja Noormarkku perjantaisin. Kohtaamispaikassa asiantuntijamme ovat tavattavissa ajanvarauksella sovittuna aikana. Käteis- ja kassapalveluita lukuun ottamatta kohtaamispaikan tapaamisissa voidaan hoitaa kaikkia pankki- ja vakuutusasioita rahoitus-, säästämis-, sijoittamis- ja päivittäispalvelujen sekä lakiasioiden osalta.

Länsi-Suomen Osuuspankin puhelinpalvelu on käytettävissä päivittäin klo 8-22 numerossa 010 257 0001. Verkko- ja mobiilipalvelumme toimivat joka päivä ympäri vuorokauden. Käteistä rahaa saa kassapalveluita tarjoavien konttoreiden lisäksi Otto-automaateilta sekä OPn kortilla K-ryhmän ruokakauppojen, R-kioskien, Tokmannin ja Neste-palveluasemien kassoilta.

Lisätiedot
Toimitusjohtaja Matti Kiuru
p. 044 7141 400, ensisijaisesti sähköpostilla: matti.kiuru@op.fi