Kesäduuni OP:n piikkiin 2023

YHDISTYS: palkkaustukea tarjolla 4.000 euroa – hakuaika 1.-28.2.

Olisiko teidän yhdistyksellä tarjota vastuullinen kesätyö 15–17-vuotiaalle nuorelle ensi kesänä? Jos vastasit kyllä, kannattaa sinun jatkaa lukemista.

Lahjoitamme tukea usean nuoren palkkaamiseen

Kampanjan toinen virallinen vuosi pyörähtää käyntiin sopivien yhdistysten haulla keskiviikkona 1.2.

Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanja on avoin kaikille pankin toimialueella toimiville yleishyödyllisille yhdistyksille, joilla on mahdollisuus työllistää 15–17-vuotias nuori kahdeksi viikoksi kesällä 2023. Pankin toimialuetta ovat Keitele ja Pielavesi.

Pankki lahjoittaa tulevana kesänä yhdistyksille palkanmaksuun 400 euroa/nuori, yhteensä 4.000 euroa. Lahjoituksen saaneille yhdistyksille toimitetaan ohjeet kampanjaan, ja he hoitavat nuoren työllistämisen – sopivat palkasta ja hoitavat palkanmaksun sekä lakisääteiset kulut ja velvoitteet.

Yhdistysten palkkaustuen hakuaika on 1.-28.2.

Toimitko sinä aktiivisesti yhdistyksessä, mikä voisi tarjota vastuullisen kesäduunin 15–17-vuotiaalle nuorelle? Tai tiedätkö jonkun tukea tarvitsevan yhdistyksen toimialueeltamme? Vinkkaa ihmeessä! Yhdistyksen tulee jättää perusteltu tukihakemus viimeistään ti 28.2.

Palkkaustukea voi hakea pankin toimialueella, Keiteleen tai Pielaveden kuntien alueella oleva poliittisesti sitoutumaton yleishyödyllinen rekisteröity yhdistys tai säätiö tai muu vastaava yleishyödyllinen toimija. Tavoitteenamme on löytää kesätyömahdollisuuksia nuorille laajasti pankin toimialueella.

Käsittelemme kaikki sähköpostilla määräaikaan mennessä jätetyt hakemukset. Päätökset lahjoituskohteista tehdään maaliskuussa, ja kaikkiin hakemuksen jättäneisiin yhdistyksiin ollaan yhteydessä maaliskuun aikana. Palkkaustuen saaneet yhdistykset ja niiden avoimet työpaikat julkaistaan 13.3.

Yhdistykset hakevat osuuspankin Kesäduuni OP:n piikkiin -tukea 1.2.-28.2.2023 aikana. Hakemuksen jättäneille yhdistyksille ilmoitetaan valinnasta maaliskuun alussa. Palkkaustuen saaneet yhdistykset ja niiden avoimet työpaikat julkaistaan maanantaina 13.3.

Yhdistysten hakuaika vuoden 2023 osalta on päättynyt. Kiitämme lämpimästi kaikkia tukea hakeneita paikallisyhdistyksiä yhteistyöstä!

Kampanjan avulla vastuullisia kesäduuneja nuorille

OP on mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Hakiessaan tätä palkkaustukea, yhdistykset sitoutuivat noudattamaan Vastuullisen kesätyön periaatteita.

Hyvä tietää Kesäduuni OP:n piikkiin -kampanjasta

1) Yhdistys voi hakea lahjoitusta yhden tai useamman nuoren palkkaamiseen kesällä 2023.

2) Vapaamuotoisesta hakemuksesta muodostetaan samalla yhdistyksenne kesätyöpaikkailmoitus. Täytä hakemus huolellisesti!

3) Mikäli hakemuksia tulee paljon, OP Nilakan Seudun hallitus tekee päätökset lahjoituksen saajista.

4) Lahjoituksen voi saada yhdistys, joka on saanut lahjoituksen aikaisemminkin.

5) Lahjoituksen saavan yhdistyksen ei tarvitse olla pankin asiakas.

Aikataulu 2023 – Kesäduuni OP:n piikkiin OP Nilakan Seudussa

Yhdistyksille suunnattu palkkaustuen hakuohjeet julkaistaan ke 1.2. Yhdistykset hakevat palkkaustukea ajalla 1.-28.2. Lahjoituksen saavat yhdistykset päätetään maaliskuun alkupuolella.

Tuetut 15–17-vuotiaiden nuorten kesätyöpaikat julkaistaan ma 13.3. Nuoret hakevat tuettuja kesätöitä ja lähettävät työhakemuksensa suoraan yhdistyksille 13.3.-14.4.2023. Yhdistykset tekevät päätökset työllistämisestä sekä valitsevat kesätyöntekijänsä toukokuun alkuun mennessä.

Nuoret tekevät kesätöitä yhdistyksissä koulujen loma-aikana kesä-elokuulla. Yhdistykset laskuttavat 400 euron palkkaustuen pankilta sovitusti kesän aikana, erillisen ohjeen mukaan. Nuoret ja yhdistykset voivat myös kirjoittaa kesäduunikokemuksistaan pankille. Kirjoitukset julkaistaan sovitusti.

Onnistutaan yhdessä

Olemme kampanjan kanssa hyvällä asialla yhteistyössä yhdistysten kanssa. Iso kiitos kaikille ja myös tulevaisuudessa mukana olleille – niin yhdistyksille kuin kesäduunin saaneille nuorille! Uskomme vahvasti, että nuorten työllistäminen on arvokas yhteiskunnallinen teko.

OP Ryhmän kampanjasivulta löydät muut paikkakunnat ja osuuspankit

Kiitos sinulle, että seuraat kampanjasivuamme ja vinkkaat tästä mahdollisuudesta oman lähipiirisi yhdistystoimijoille ja nuorille.

Kesäduuniterveisin, OP Nilakan Seudun väki
#kesäduuniOPnpiikkiin #opnilakanseutu