OP Pohjois-Savon Omistaja-asiakas tekee hyvää -kampanjan lahjoitukset on nyt jaettu

OP Pohjois-Savon Omistaja-asiakas tekee hyvää –kampanja päättyi vuoden 2017 loppuun ja kampanjan viimeiset lahjoitukset on nyt jaettu. Vuoden 2017 toisella vuosipuoliskolla käynnissä olleen kampanjan aikana kuukausittaisiin lahjoituspotteihin kerättiin varoja yhteensä yli 20 000 euron edestä. Jokaisesta uudesta pankkiin liittyneestä omistaja-asiakkaasta kertyi 10 euroa lahjoituspottiin.

Pankin omistaja-asiakkaat keskustelivat lahjoituskohteista pankin digitaalisessa omistaja-asiakasyhteisössä tammikuun 2018 aikana. Keskustelun perusteella OP Pohjois-Savon johto valitsi lahjoituksen saajat eniten kannatusta saaneiden teemojen mukaan.

Lahjoituksia saivat:

  • Kuopion Seudun Omaishoitajat ja Läheiset ry. – omaishoitajien työn tukemiseen ja virkistystoimintaan
  • Tukeva-työvalmennussäätiö sr. - syrjäytymisuhassa olevien nuorten ja työttömien tukemiseen
  • Pankin toimialueen kuntien ja kaupunkien sosiaalitoimet - vähävaraisten perheiden lasten urheilu- ja kulttuuritoiminnan tukemiseen
  • Tukipilari, Vammel ry., Iisalmen Kehitysvammaisten tuki ry. ja Iisalmen Invalidit ry - vammaistyöhön
  • SPR Ystävätoiminta: Iisalmen, Juankosken, Kaavin, Kuopion, Lapinlahden, Nilsiän, Rautavaaran, Siilinjärven, ja Varkauden osastot - ikääntyneiden yksinäisyyden ehkäisemiseen
  • Mannerheimin Lastensuojeluliiton Iisalmen, Nilsiän ja Varkauden paikallisyhdistykset - koulukiusaamisen ehkäisemiseen

- Kun pankin liiketoiminta on kunnossa, voimme myös toteuttaa yhteisöllistä rooliamme ja kantaa vastuuta niin omistaja-asiakkaista kuin laajemmin paikallisesta toimintaympäristöstämme. Omistaja-asiakkaiden lahjoituskohde-ehdotuksissa nousi alkuvuonna voimakkaasti esille etenkin ikääntyvien ihmisten yksinäisyyden vähentäminen, nuorten syrjäytymisen ja koulukiusaamisen ehkäiseminen. Oli todella hienoa huomata kampanjan myötä muun muassa se, miten laajaa SPR:n Ystävätoiminta on koko toimialueellamme, OP Pohjois-Savon toimitusjohtaja Seppo Pääkkö kertoo.

-Osuustoiminnallisuuteen kuuluu, että pankkimme omistaja-asiakkaat pääsevät myös vaikuttamaan pankissa tehtäviin asioihin. Tämä kampanja on ollut hieno tilaisuus myös omistaja-asiakkaillemme osallistua kertomalla itselleen tärkeistä lahjoituskohteista. Olemme valinneet kaikki lahjoituskohteet omistaja-asiakkaiden ehdotusten mukaan. Tavoitteenamme on ollut, että lahjoituksia jaetaan mahdollisimman kattavasti ja laajasti koko pankin toimialueella, Pääkkö jatkaa.

Kampanjan aikana jokaisesta pankkiin liittyvästä uudesta omistaja-asiakkaasta kertyi 10 euron summa kokonaispottiin, ja yhden kuukauden aikana kertynyt kertasumma lahjoitettiin yleishyödylliseen, paikalliseen kohteeseen, jota pankin omistaja-asiakkaat olivat ehdottaneet. Kolmen vuoden aikana kampanjan kautta pankki on lahjoittanut yhteensä yli 90 000 euroa. Lahjoituksia saivat yli 50 pankin toimialueella toimivaa yhdistystä ja järjestöä.