Företagstjänster i OP-mobilen
Du sköter ditt företags bank- och försäkringsärenden när det passar dig bäst.De viktigaste bank- och försäkringstjänsterna för ditt företag alltid till hands
Du sköter enkelt företagets viktigaste bank- och försäkringsärenden vid sidan av arbetet: kontrollera kontosaldot, betala räkningar, skicka fakturor till kunder, sköt placeringar, ansök om finansiering eller sammanställ material för din bokförare eller kontrollera täckningen för din försäkring.
Sköt ärenden tryggt och enkelt med Mobilnyckeln
Med Mobilnyckeln loggar du tryggt in och bekräftar transaktioner i mobilen, i tjänsten op.fi och i andra tjänsteleverantörers tjänster samt bekräftar betalningarna för dina nätinköp.
Dina bankuppgifter går datasäkert från din telefon direkt till banken
Mobilappen är den tryggaste vägen till banktjänsterna. När du använder en app som utarbetats, administreras och publicerats av OP, går dina uppgifter med stark kryptering från din smarttelefon till banken. Mobilappen sparar inte heller information som omfattas av banksekretessen i din enhet.
Du kan också chatta i OP-mobilen
På chatten får du snabbt svar på dina frågor och du kan sköta många bankärenden. OP Aina hjälper 24/7 till exempel när det gäller konton, betalningar, fakturering och digitala tjänster. OP:s sakkunniga hjälper dig via chatten mån–fre 8–16.
Så här börjar du använda mobiltjänsterna
Om ditt företag har ingått ett Avtal om digitala tjänster för företag, kan du sköta ditt företags bank- och försäkringsärenden i mobilapplikationen.
Om du sköter både dina privata och företagets bankärenden och du har en OP Användarkod för privatkunder ska du ladda ner OP-mobilen. När du loggar in i OP-mobilen väljer du om du sköter företagets ärenden eller dina privata ärenden. Du kan byta kundprofil också medan du sköter ärenden.
Om du inte har tjänster för privatkunder eller om du vill använda en annan app för företagets ärenden än appen för dina privata ärenden, kan du sköta ditt företags bank- och försäkringsärenden i OP-företagsmobilen. För att ta i bruk OP-företagsmobilen behöver du en särskild OP Företagstjänstkod. OP-företagsmobilen innehåller samma tjänster för företagskunder.
Användningstips för att underlätta företagets vardag
- I tjänsten Uppföljning av ekonomin kan du följa hur inkomsterna, utgifterna och nettot utvecklas på månads- och årsnivå.
- Sammanställ bokföringsmaterial, det vill säga kontoutdrag samt leverantörs- och försäljningsfakturor för din bokförare.
- Fakturera kunder med e-faktura, e-post eller brev. Du kan också skicka påminnelsefakturor och kreditnotor till kunderna.
- Aktivera meddelanden, så får du färsk information i din enhet om bland annat kontotransaktioner och betalningar.
- Betala fakturor med streckkod eller virtuell streckkod.
- Ansök om finansiering för ditt företag.
- Sköt dina besparingar och placeringar snabbt.
- Du kan i försäkringsavsnittet granska innehållet i företagets gällande försäkringar, begära en försäkringsoffert och skriva ut ett Green Card för ditt företags fordon.
- Med Mobilnyckeln kan du logga in och bekräfta nätinköp i OP-mobilen eller tjänsten op.fi och på nätet utan nyckeltalslista.
- Kontakta kundtjänsten, öppna en chatt eller boka tid för ett möte.