Asiakaskokemuksen tutkiminen OP Ryhmässä

Haluamme OP Ryhmässä palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin. Seuraamme onnistumistamme säännöllisesti erilaisten asiakaskyselyjen ja -tutkimusten avulla. Voit saada meiltä esimerkiksi asioinnin jälkeen NPS-kyselyn, missä kysymme halukkuuttasi suositella meitä tuttavillesi. NPS-kyselyn tulokset kertovat meille asiakaskokemuksen kehittymisestä eri palvelukanavissa.

Toteutamme tutkimuksia ja kyselyitä sekä itse että kumppanien avulla. Tästä syystä kutsut ja linkit tutkimuksiin eivät aina tule suoraan OP:lta. Kumppanimme lähettävät kutsuja yleensä  sähköpostilla tai tekstiviestillä. Osa tutkimuksista toteutetaan myös puhelinhaastatteluina. Lisäksi asiakkaitamme voidaan kutsua paikan päälle haastateltaviksi tuote- ja palvelukehitystä varten.

Käsittelemme asiakastutkimusten ja -kyselyjen tietoja ja vastauksia luottamuksellisesti. Tulokset raportoidaan yhteenvetoina, joista ei käy ilmi yksittäisiä vastauksia tai vastaajia. Asioinnin jälkeen lähetettyjen asiakaskyselyjen palautteet voidaan yhdistää asiakastietoihin, jos kyselyn yhteydessä ei ole erikseen mainittu vastaamisen olevan nimetöntä. Joissakin tilanteissa saatamme ottaa vastaajaan yhteyttä ja kysyä lisätietoja asiakaspalvelun laadun parantamiseksi.  

Kaikki kerätyt tiedot, vastaukset ja tulokset ovat OP Ryhmän rekisterinpitäjien omistuksessa. Kumppanimme toimivat tietojen käsittelijöinä OP:n puolesta ja lukuun, eivätkä käytä tietoja omiin tarkoituksiinsa.

Jos et halua osallistua OP Ryhmän asiakaskyselyihin ja -tutkimuksiin, voit kieltää ne omassa profiilissasi OP-mobiilissa tai kirjautumalla op.fi-palveluun. Voit pyytää myös asiakaspalveluamme asettamaan kiellon.