Perhe seisoo auton vieressä

Omistaja Plus -palvelu

Kun haluat asioidesi järjestyvän sujuvasti

 

Yhä useammat omistaja-asiakkaamme toivovat henkilökohtaisempaa palvelua asioinnin määrän kasvaessa. Siksi päätimme vastata toiveisiin ja uudistimme omistaja-asiakkuutta. Tarjoamme Omistaja Plus -palvelun monipuolisesti pankki- ja vakuutuspalveluitamme hyödyntävälle osuuspankin omistaja-asiakkaalle. Saat sujuvuutta arkeesi ja parhaita hyötyjä ensimmäisten joukossa.

Omistaja Plus -palvelu

  1. Oma yhteyshenkilö

Saat tukea vaurastumiseesi ja neuvoja taloutesi turvaksi. Sinulla on osuuspankissasi oma yhteyshenkilö, joka ohjaa ja tukee sinua taloudellisten tavoitteiden saavuttamisessa ja vaurastumisen tarpeissa.

  1. Nopea asiakaspalvelu chatissa ja puhelimessa

Saat nopeaa asiakaspalvelua aina, kun olet meihin yhteydessä chatissa tai puhelimitse.

  1. Nopea vakuudellisen lainan käsittely

Asioit kanssamme entistäkin nopeammin myös laina-asioissa. Käsittelemme vakuudellisen lainan hakemuksesi tavallista nopeammin. Tämän lisäksi laina-asiaasi hoitaa sama asiantuntijamme alusta loppuun saakka. 

  1. Korttipaketti parhailla palveluilla

Saat OP Gold ja OP Duo -kortit palveluineen pakettihintaan. Goldilla saat vakuutuksia arkeen ja elämyksiin, ja Duon hintatakuulla varmistat, ettet maksa ostoksistasi liikaa.

Tutustu kortteihin

 

Miten saan Omistaja Plus -palvelun?

Saat Omistaja Plus -palvelun, kun olet osuuspankin omistaja-asiakas ja sinulla on OP Ryhmässä tuotteita ja palveluita vähintään 150 000 eurolla lainat mukaan lukien tai sinulla on sijoituksia rahastoissa ja osakkeissa vähintään 50 000 euroa. Huomioithan, että palvelu on maksuton.

Lisäksi sinulla on vähintään kolme seuraavista:

  1. Päivittäiset pankkipalvelut: käyttötili, OP:n maksukortti ja OP:n digipalvelut
  2. Laina, esimerkiksi asuntolaina tai opintolaina OP Ryhmässä
  3. Sijoituksina vähintään yksi rahasto-, sijoitus- tai vakuutussäästämisen tuote pois lukien Tuotto-osuus
  4. Olet Pohjola Vakuutuksen etuasiakas (vakuutuksen etuasiakkuus muodostuu, kun sinulla on vakuutuksia kolmesta eri kategoriasta)

 

 

Miten tarkistan, olenko Omistaja Plus -asiakas?

Voit tarkistaa oletko Omistaja Plus -asiakas kirjautumalla op.fi -palveluun tai OP-mobiiliin. Op.fi -palvelussa löydät tiedon joko heti sisään kirjauduttuasi etusivulta, kun klikkaat Omistaja-asiakas -otsikkoa tai vaihtoehtoisesti päävalikosta seuraavaa polkua pitkin:

1. Valitse Rahat

2. Sen jälkeen Omistaja-asiakas -osion alta OP-bonukset ja muut edut

3. Omistaja Plus -palvelu näkyy tällä sivulla, mikäli kuulut palvelun piiriin

OP-mobiilissa löydät palvelun, kun olet kirjautunut sisään.

1. Valitse OP-mobiilissa alhaalta valikosta Muut

2. Sen jälkeen Omistaja-asiakas

3. Näet Omistaja Plus -palvelun tässä näkymässä, mikäli kuulut palvelun piiriin

Muistathan, että omistaja-asiakkaana saat parhaat hyödyt!

  1. Vain omistaja-asiakkaalle kertyvät OP-bonukset
  2. Tuntuvat alennukset päivittäisasioinnista, sijoituspalveluista ja vakuutuksista
  3. OP Ryhmän kumppaneiden tarjoamat edut 

Kaikki omistaja-asiakkaan alennukset ja edut löydät näppärästi OP-mobiilista. Jos sinulla ei vielä ole OP-mobiilia käytössäsi, lataa se sovelluskaupastasi.

Lue lisää OP-mobiilista

Miten pääsen Omistaja Plus -asiakkaaksi?

- Saat Omistaja Plus -palvelun, kun olet osuuspankin omistaja-asiakas ja sinulla on tällä sivulla aiemmin kuvattu palveluun oikeuttava asiointi.

Onko Omistaja Plus -palvelu maksullinen?

- Omistaja Plus -palvelu ei ole maksullinen.

Voinko irtisanoa Omistaja Plus -palvelun?

- Huomioithan, että Omistaja Plus -palvelu on maksuton palvelu. Palvelun hyödyntäminen on täysin vapaaehtoista eikä palvelun piiriin kuuluminen velvoita sinua mihinkään. Omistaja Plus -palvelu päättyy, jos irtisanot omistaja-asiakkuuden tai 12 kuukauden kuluttua siitä, kun asiointisi ei enää täytä palvelun kriteereitä.

Miten kauan Omistaja Plus -palvelu on kerrallaan voimassa?

- Saat Omistaja Plus -palvelun käyttöösi vuodeksi (12kk) kerrallaan ja palveluun oikeuttava asiointi tarkistetaan vuosittain.

Voiko alaikäinen saada Omistaja Plus -palvelun?

- Alaikäinen voi saada Omistaja Plus -palvelun, kun hänellä on tällä sivulla aiemmin kuvattu palveluun oikeuttava asiointi. Alaikäisen oma yhteyshenkilö on pääsääntöisesti sama henkilö, kuin vanhemman tai vanhempien yhteyshenkilö.

Miten yhteiset lainat ja talletukset lasketaan Omistaja Plus -palveluun oikeuttavaan asiointiin?

​​​​​​​- Jos tili tai laina on kahden henkilön yhteisissä nimissä, lasketaan keskisaldo kummankin henkilön asiointivolyymiin. Esimerkiksi jos pariskunnalla on yhteinen 300 000 euron asuntolaina, molempien asiointivolyymiin lasketaan 300 000 euroa, koska molemmat velalliset ovat täysimääräisesti yhteisestä lainasta vastuullisia. Yhteisissä talletuksissa laskenta tehdään tilinomistajien osalta samalla periaatteella.

Vaikuttaako maksuhistoria Omistaja Plus -palvelun saamiseen?

- Saat Omistaja Plus -palvelun, kun sinulla on tällä sivulla aiemmin kuvattu palveluun oikeuttava asiointi ja olet lisäksi hoitanut sopimusvelvoitteesi, kuten maksut OP:lle ajantasaisesti.

Oman yhteyshenkilön tietoja ei näy OP-mobiilissa eikä op.fi-palvelussa, miten kauan kestää, että saan oman yhteyshenkilön?

- Oman yhteyshenkilösi yhteystiedot näkyvät sinulle pääsääntöisesti heti, kun Omistaja Plus -palvelu näkyy OP-mobiilissasi tai kirjautuessasi op.fi-palveluun. Joissakin tilanteissa oman yhteyshenkilön tiedot näkyvät myöhemmin, tällöin kyse on esimerkiksi osuuspankkisi yhdistymisestä toiseen osuuspankkiin tai osuuspankkisi asiantuntijan vaihtumisesta.