Mies kannettavalla tietokoneella.

Korttireklamaatio-ohje

Jos korttisi katoaa, varastetaan, se jää ulkomailla automaattiin tai kortillasi on tapahtumia, joita et tunnista, sulje korttisi viipymättä soittamalla OP Sulkupalveluun 0100 0555 (24h/7).

Tee reklamaatio eli oikaisupyyntö viipymättä OP Vähittäisasiakkaat Oyj:lle, jos

  • huomaat tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi korttitapahtumia, joita et tunnista
  • myyjäliike on tehnyt konkurssin

Jos reklamoitava asia koskee myyjän sopimusrikkomusta, yritä ensin selvittää asia myyjän kanssa ja tee tarvittaessa oikaisupyyntö. Esimerkkejä sopimusrikkomuksista:

  • Tapahtuma on veloitettu kahteen kertaan.
  • Et ole saanut maksamiasi tuotteita tai palvelua.
  • Tuote tai palvelu ei ole sopimuksen mukainen.

Jos olet maksanut tavarasta tai palvelusta luottokorttisi luotto-ominaisuudella, voit kuluttajansuojalain ja korttiluoton ehtojen mukaan esittää rahasuoritusta koskevan vaatimuksen myyjän sopimusrikkomuksen perusteella myös luotonantajalle. Sinulla on velvollisuus näyttää myyjän sopimusrikkomus toteen. Tämän vuoksi asia kannattaa yleensä käsitellä ensin myyjän kanssa.

Autovuokraamoilla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset, tietullit ja sakot jälkikäteen. Hotelleilla on oikeus veloittaa käyttämättä jätetty ja peruuttamaton varaus (ns. no-show-maksu) varausehtojen mukaisesti sekä maksamaton minibaariostos jälkikäteen.

Tarvitsemme oikaisupyyntöön tarkat tiedot tapahtuneesta. Jos kaikkia pyydettyjä tietoja ja liitteitä ei ole toimitettu, voi pyynnön käsittely viivästyä tai estyä.

Näin teet reklamaation

1. Tarkista, että sinulla on kaikki tarvittavat tiedot oikaisupyynnön täyttämiseen:

  • tapahtumatiedot (aika, summa ja veloittajan nimi – kopio tiliotteesta/luottokorttilaskusta)
  • mahdollinen kirjeenvaihto sinun ja myyjän välillä
  • tilaus- tai sopimusehdot
  • tilausvahvistus ja/tai kuitti
  • mahdollinen muu materiaali, joilla voit todentaa oikeutesi reklamaatioon

2. Täytä oikaisupyyntölomake huolellisesti listaten siihen kaikki reklamoitavat tapahtumat.  Oikaisupyyntölomakepalvelun tarjoaa Signom Oy. Siirry oikaisupyyntölomakkeeseen  

3. Liitä oikaisupyyntöön kopio tiliotteesta tai luottokorttilaskusta, johon olet merkinnyt reklamoitavat tapahtumat sekä mahdolliset muut lisätositteet.  

4. Tarvittaessa saat tukea korttireklamaation tekemiseen tai mahdollista laskuasi koskien Korttiasiakaspalvelusta numerosta 0100 0500. Katso Korttiasiakaspalvelun aukioloajat

5. Voit myös lähettää lomakkeen ja liitteitä postitse. Oikaisupyyntölomake (pdf)

Lähetä lomake osoitteeseen

OP Asiakaspalvelu
Tunnus: 5021582
00003 VASTAUSLÄHETYS

1. Sulje korttisi viipymättä soittamalla OP Sulkupalveluun 0100 0555 (24/7). 

2. Tee tutkintapyyntö eli rikosilmoitus poliisille. Siirry poliisin sivuille tekemään rikosilmoitus

3. Tarkista, että sinulla on kaikki tarvittavat tiedot oikaisupyynnön täyttämiseen:

  • tapahtumatiedot (aika, summa ja veloittajan nimi – kopio tiliotteesta/luottokorttilaskusta)
  • kopio tehdystä rikosilmoituksesta

4. Täytä oikaisupyyntölomake huolellisesti listaten siihen kaikki reklamoitavat tapahtumat.  Oikaisupyyntölomakepalvelun tarjoaa Signom Oy. Siirry oikaisupyyntölomakkeeseen  

5. Liitä oikaisupyyntöön kopio tiliotteesta tai luottokorttilaskusta, johon olet merkinnyt reklamoitavat tapahtumat sekä kopio tutkintapyynnöstä (vahvistus rikosilmoituksen tekemisestä) ja mahdolliset muut lisätositteet 

6. Tukea korttireklamaation tekemiseen tai mahdollista laskuasi koskien saat Korttiasiakaspalvelusta numerosta 0100 0500. Katso Korttiasiakaspalvelun aukioloajat

7. Voit myös lähettää lomakkeen tai lisätietoja ja liitteitä postitse. Oikaisupyyntölomake (pdf) 

Lähetä lomake osoitteeseen

OP Asiakaspalvelu
Tunnus: 5021582
00003 VASTAUSLÄHETYS

Jos haluat liittää jo lähettämääsi oikaisupyyntöön lisätietoja esim. kopio tutkintapyynnöstä (vahvistus rikosilmoituksen tekemisestä), kopio kuitista, kopio tiliotteesta tai kopio luottokorttilaskusta, kopio myyjän kanssa käymästäsi keskustelusta tai muita lisätietoja tapahtuneeseen liittyen toimi seuraavasti:

1. Liitä lisätieto tai liite aiemmin tehtyyn reklamaatioon oikaisupyyntölomakkeen kautta. Oikaisupyyntölomakepalvelun tarjoaa Signom Oy. Siirry oikaisupyyntölomakkeeseen.

2. Tarvittaessa saat tukea Korttiasiakaspalvelusta numerosta 010 252 9871 (ark. 9:00 – 16:30).

3. Voit myös lähettää lisätietoja ja liitteitä postitse osoitteeseen:

OP Asiakaspalvelu
Tunnus: 5021582
00003 VASTAUSLÄHETYS