Jos korttisi katoaa, varastetaan, se jää ulkomailla automaattiin tai kortillasi on tapahtumia joita et tunnista, sulje korttisi viipymättä soittamalla OP:n Sulkupalveluun 0100 0555 (24h/7).
Tee reklamaatio (oikaisupyyntö) viipymättä OP-Korttiyhtiö Oyj:lle, jos
- huomaat tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi korttitapahtumia, joita et tunnista
- myyjäliike on tehnyt konkurssin
Jos reklamoitava asia koskee myyjän sopimusrikkomusta, yritä ensin selvittää asia myyjän kanssa ja tee tarvittaessa oikaisupyyntö OP-Korttiyhtiölle. Esimerkkejä sopimusrikkomuksista:
- tapahtuma on veloitettu kahteen kertaan
- et ole saanut maksamiasi tuotteita tai palvelua
- tuote tai palvelu ei ole sopimuksen mukainen.
Kuluttajansuojalain ja korttiluoton ehtojen mukaan voit esittää myyjän sopimusrikkomukseen perustuvan rahasuoritusta koskevan vaatimuksen myös OP-Korttiyhtiö Oyj:lle, mikäli olet suorittanut tavaraa tai palvelusta koskevan maksun luottokorttisi luotto-ominaisuudella. Huomaathan kuitenkin, että sinulla on näyttövelvollisuus myyjän sopimusrikkomuksesta ja tämän vuoksi asian käsittely ensin myyjän kanssa on yleensä tarpeen.
Huomioi, että autovuokraamoilla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset, tietullit ja sakot jälkikäteen. Hotelleilla on oikeus veloittaa käyttämättä jätetty ja peruuttamaton varaus (ns. no-show-maksu) varausehtojen mukaisesti sekä maksamaton minibaariostos jälkikäteen.
Tarvitsemme oikaisupyyntöön tarkat tiedot tapahtuneesta. Jos kaikkia pyydettyjä tietoja ja liitteitä ei ole toimitettu, voi pyynnön käsittely viivästyä tai estyä.
Näin teet oikaisupyynnön:
- tapahtumatiedot (aika, summa ja veloittajan nimi)
- mahdollinen kirjeenvaihto sinun ja myyjän välillä
- tilaus- tai sopimusehdot
- tilausvahvistus ja/tai kuitti
- mahdollinen muu materiaali, joilla voit todentaa oikeutesi reklamaatioon
- tapahtumatiedot (aika, summa ja veloittajan nimi)
- kopio tehdystä rikosilmoituksesta
Palvelun tarjoaa Signom Oy.
Voit myös lähettää lomakkeen postitse osoitteeseen:
OP Asiakaspalvelu
Tunnus: 5021582
00003 VASTAUSLÄHETYS
Voit lähettää lisätietoja/liitteitä aiemmin tehtyyn reklamaatioon saman linkin (oikaisupyyntölomake) kautta tai vaihtoehtoisesti postitse yllä olevaan osoitteeseen.
Tarvittaessa saat tukea korttireklamaation tekemiseen tai mahdollista laskuasi koskien Korttiasiakaspalvelusta p. 0100 0500. Aukioloajat näet täältä.