Toimita meille kansallinen tunnuksesi

EU:n sääntely edellyttää, että Suomessa vakituisesti asuvien ulkomaalaisten sekä Suomen kaksoiskansalaisten tulee toimittaa sijoituspalveluiden tarjoajalleen kansallinen tunnuksensa. Asiakastiedoissasi ei kuitenkaan ole kansallista tunnustasi, jota tarvitsemme sijoitustesi raportointiin.

Puuttuva kansallinen tunnuksesi on maasi passinumero, henkilötunnus tai verotunnus. 

Helpoiten selvität puuttuvan kansallisen tunnuksesi niin, että kirjaudut op.fi-palveluun tai OP-mobiiliin ja lähetät meille sen kautta viestin. 

Kun lähetät viestiä, valitse sen aiheeksi “säästöt ja sijoitukset”. Kysy viestissä, mikä puuttuva kansallinen tunnuksesi on. 
Asiakaspalvelijamme osaa kertoa sinulle, mikä tunnus tai mitkä tunnukset sinun täytyy ilmoittaa meille. 

Voit kysyä puuttuvasta kansallisesta tunnuksesta myös op.fi-palvelun ja OP-mobiilin chatissa. Halutessasi voit myös soittaa asiakaspalveluumme 0100 0500 (pvm/mpm) tai asioida OP:n konttorissa. 

Jos et toimita meille kansallista tunnustasi, kaupankäyntisi estyy 31.3.2023 alkaen. Kun olet toimittanut meille kansallisen tunnuksesi, pystyt jatkossakin käymään kauppaa arvopapereilla OP:n kautta.