Pohjola Vakuutuksen vahinkokumppaneiden edut ja palvelut

Vahinkokumppanimme tarjoavat Pohjola Vakuutuksen asiakkaille ainutlaatuisia etuja, alennuksia ja palveluita vahingon hoidon aikana. Useat vahinkokumppanimme hoitavat myös vahinkoilmoittamisen puolestasi. Tutustu vahinkokumppaneidemme etuihin, alennuksiin ja palveluihin tällä sivulla.

Pohjola Terveysmestari

 

Nopea veloitukseton hoidon tarpeen arviointi ja ohjaus sopivan ammattilaisen vastaanotolle. Terveysmestari hoitaa myös vahinkoilmoittamisen puolestasi.
 
Pohjola Vakuutuksen asiakkaana Pohjola Terveysmestari -palvelu on käytössäsi joka päivä klo 7–23 sekä puhelimitse numerossa 0100 5225 että Pohjola Sairaala -sovelluksen chatissa.

 

  • Pohjola Vakuutuksen asiakkaana saat maksutonta terveysneuvontaa ja tiedon siitä, kannattaako lähteä lääkäriin tai miten oireitasi pitäisi hoitaa.
  • Kun asioit terveysmestarin kanssa ensin, maksat vastaanotolla vain mahdollisen omavastuun. Saat helpotusta korvauksenhakuun, koska vahinkoilmoitus hoidetaan puolestasi.
  • Vakuutusasiakkaanamme pääset heti oikeaan hoitoon, koska terveysmestari ohjaa sinut suoraan sopivan ammattilaisen vastaanotolle tai etävastaanotolle. 
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät omahoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
Puhelusta veloitetaan vain normaali paikallisverkkomaksu (pvm) tai kotimaisen matkapuhelinoperaattorin hinnaston mukainen matkapuhelinmaksu (mpm).
 
Pohjola Terveysmestari -palvelun tuottaa Pohjola Sairaala Oy. Vakuutuspalvelut tarjoaa Pohjola Vakuutus Oy.
Veloitukseton Pohjola Terveysmestari -palvelun käyttö edellyttää, että terveytesi on turvattu Pohjola Vakuutuksen henkilövakuutuksella, kuten terveysvakuutuksella.
Katso Pohjola Vahinkoavusta tarkemmat ohjeet erilaisiin sairaus- ja tapaturmatilanteisiin. Vahinkoavusta löydät myös tietoa siitä, mitä vakuutus korvaa.

 

Lääkärikumppanit

 

Saat nopeasti ammattitaitoista hoitoa ja hyödyt Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanien tarjoamista sopimushinnoista! Myös korvausasiat sekä vahinkoilmoittaminen hoidetaan puolestasi, kun olet ensiksi ottanut yhteyttä Pohjola Terveysmestari -palveluun.

Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppaniverkosto koostuu kattavasta palvelutarjonnasta, josta saa laadukasta hoitoa. Hoitoonpääsyajat ovat lyhyet ja ne noudattavat sopimusaikoja. Lääkärikumppaniemme sopimushinnat myös säästävät enimmäiskorvausmäärää. Tiesitkö, että pääset hoitamaan itsesi sopimushinnoin, vaikka vahingon hoidon aikana kävisi ilmi, ettei vahinkoa voisi korvata vakuutuksestasi?

 

Teemme yhteistyötä alla olevien lääkärikumppanien kanssa: 
Pohjola Sairaala
Pihlajalinna   
Terveystalo 
Lääkärikeskus Aava 
Pikkujätti   
Orton  
Helsinki Hospital  
Oral hammaslääkärit  
Medimar  
Docrates

 

Ennen ajan varaamista sinun kannattaa olla yhteydessä Pohjola Terveysmestari -palveluun, jotta voit hyödyntää suorakorvauspalveluamme. Jos varaat ajan lääkärikumppanille itse, sinun pitää maksaa lääkärikulut ensiksi itse ja hakea mahdollista korvausta myöhemmin OP:n verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa.
Lääkärikumppaneiden edut ja ilmainen Pohjola Terveysmestari -palvelu edellyttävät, että terveytesi on turvattu Pohjola Vakuutuksen henkilövakuutuksella, kuten terveysvakuutuksella.
Katso Pohjola Vahinkoavusta tarkemmat ohjeet erilaisiin sairaus- ja tapaturmatilanteisiin. Vahinkoavusta löydät myös tietoa siitä, mitä vakuutus korvaa.

 

Pohjola Korjaamomestarit ja muut ajoneuvojen korjaamokumppanit

 

Pohjola Korjaamomestari -toimipisteessä autosi korjataan ammattitaidolla. Korjaamomestari hoitaa puolestasi myös vahinkoilmoituksen tekemisen.

Pohjola Korjaamomestarit palvelevat sinua ympäri Suomen usealla paikkakunnalla. Pohjola Korjaamomestarit ovat Pohjola Vakuutuksen valitsemia korjaamokumppaneita, joista saat ammattitaitoista ja mutkatonta palvelua.

Autovahingon sattuessa voit mennä suoraan lähimpään Korjaamomestarin toimipisteeseen. Sinun ei tarvitse huolehtia vahinkoilmoituksen lähettämisestä, koska Korjaamomestarimme tekevät sen puolestasi.

Jos läheltäsi ei löydy Pohjola Korjaamomestaria, voit hyödyntää kattavaa ja ammattitaitoista korjaamokumppaniverkostoamme. Huomioithan kuitenkin, että tällöin sinun tulee lähettää korvaushakemus joko OP:n verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa ennen asiointiasi kumppanilla.

Voit tarkistaa lähimmän Pohjola Korjaamomestarin tai korjaamokumppanin kumppanihaustamme.

Voit käyttää Korjaamomestari-palveluamme, jos sinulla on kaskon sisältävä Pohjola Autovakuutus.
Lisätietoa Pohjola Korjaamomestarista ja muista autovahingon sattuessa palvelevista korjaamokumppaneistamme löydät Pohjola Vahinkoavusta.

 

Lasinkorjauskumppanit

 

Lasinkorjauskumppanit korjaavat lasivahingon ja hoitavat puolestasi vahinkoilmoituksen tekemisen. Pohjola Vakuutuksen lasinkorjauskumppanimme ovat apunasi ympäri Suomen.
 
Kun asioit lasinkorjauskumppanillamme, sinun ei tarvitse tehdä vahinkoilmoitusta ja hakea vakuutuskorvausta itse, vaan kumppani hoitaa myös vahinkoon liittyvät vakuutusasiat puolestasi. Saat siis korjautettua lasivahingon ja hoidettua vakuutusasiat kätevästi yhdellä kertaa.
 
Lisätietoja ja lähimmän lasinkorjauskumppanin löydät Vahinkoavusta.
Lasinkorjaamokumppanin suorakorvauskäsittely edellyttää, että ajoneuvosi on turvattu Lasiturvalla. Lasiturva on valinnainen Pohjola Autovakuutuksen lisäturva.

 

Pohjola Vakuutuksen Autohätäpalvelu

 

Nopea apu ja neuvonta tien päällä. Saat Autohätäpalvelun kautta tarvittaessa sijaisauton ja hinauksen.

Autohätäpalvelu auttaa sinut takaisin liikenteeseen, jos esimerkiksi ajoneuvosi ei käynnisty tai matkasi katkeaa rengasrikon vuoksi. 
 
Vakuutusasiakkaanamme voit soittaa Autohätäpalveluun numeroon 0303 0303. Autohätäpalvelu palvelee kaikkina vuorokaudenaikoina vuoden jokaisena päivänä. Saat puhelimitse ohjeita ongelmatilanteisiin tien päällä ja tarkistamme vakuutusturvasi. Tarvittaessa järjestämme paikalle sijaisauton ja kumppanimme Falckin hoitamaan ajoneuvosi hinauksen.
 
Voit tilata hinauksen myös sähköisellä lomakkeella.
Hinauksesta koituvia kuluja korvataan kaskovakuutuksesi Autopalveluturvasta. Autopalveluturva sisältyy Superkaskoon, Kevytkaskoon ja Isokaskoon.

 

Sijaisautopalvelu

 

Tarjoamme vakuutusasiakkaillemme auto- tai liikennevahingon sattuessa nopeasti ja luotettavasti sijaisauton. Sijaisautopalvelun tarjoaa Pohjola Vakuutuksen kumppani Europcar tai Avis.

Voit hyödyntää sijaisautopalvelua, jos ajoneuvovakuutuksessasi on liikennevakuutuksen lisäksi valinnainen keskeytysturvan sisältävä kasko. Pohjola Vakuutuksen asiakkaana voit tarkistaa vakuutusturvasi OP:n verkkopalvelusta tai OP-mobiilista.

 

Gigantti – kodinkoneiden ja kodin viihde-elektroniikan kumppani

 

Kodinkonevahinkojen yhteydessä saat alennuksen uuden laitteen hinnasta, uuden laitteen asennuksen puoleen hintaan ja vanhan laitteen poisviennin veloituksetta. Kodin viihde-elektroniikkavahingon hoitoon liittyy myös hienoja asiakasetuja.

Gigantti on Pohjola Vakuutuksen kodinkoneiden ja kodin viihde-elektroniikan kumppani. Voit asioida vahinkotilanteissa suoraan Gigantin kanssa, ja Gigantti hoitaa vahinkoilmoittamisen puolestasi. Gigantti arvioi vauriot, hoitaa korjauksen tilaamisen ja huolehtii korvausasiat puolestasi. Gigantti hoitaa uuden laitteen rikkoutuneen tilalle, jos laitteen korjaus ei ole mahdollista.

Voit soittaa suoraan Gigantin valtakunnalliseen palvelunumeroon 010 253 0106 ja ilmoittaa kodinkoneen tai viihde-elektroniikan rikkoutumisvahingosta. Suosittelemme tarkistamaan rikkoutuneen laitteesi merkki- ja mallitiedot ennen yhteydenottoa. Gigantin palvelunumero on auki arkisin klo 9–20 ja lauantaisin klo 10–16.

Puhelun hinta on kiinteän verkon lankaliittymistä ja kotimaisista matkapuhelinliittymistä 0,0835 e/puhelu + 0,167 e/min (hinta sisältää ALV:n).

Vakuutusasiakkaanamme saat etuja Gigantilta kodinkonevahinkojen yhteydessä. Asiakasedut ovat:

• alennus uuden laitteen hinnasta 

• 50 %:n alennus laitteen asennuksesta

• vanhan laitteen poisvienti veloituksetta

Nämä asiakasedut ovat saatavilla myös vahinkotapauksiin, joista ei jää korvattavaa.

 

Kodin viihde-elektroniikkavahingon hoitoon liittyy myös hienoja asiakasetuja. Ajankohtaiset alennukset selviävät, kun olet yhteydessä Gigantiin. Asiakasedut ovat saatavilla myös vahinkotapauksiin, joista ei jää korvattavaa.

Voit hyödyntää Gigantin etuja, jos laitteesi on turvattu Pohjola Kotivakuutuksella tai Pohjola Matkatavaravakuutuksella, jos viihde-elektroniikalle sattuu vahinko matkan aikana. Gigantin palvelua voit myös hyödyntää, jos olet osuuspankin omistaja-asiakas ja ostanut laitteen viimeisen 180 päivän aikana OP-Visa-kortilla, jolloin laitteen suojana on korttisi Tuoteturva.

 

Fonum ja mcare - Mobiililaitteiden kumppanit

 

Fonumin etu: Saat korvauspäätöksen suoraan Fonumin toimipisteessä. Kun korjautat puhelimen Fonumilla saat panssarilasin veloituksetta!

mcaren etu: mcaresta saat iPhoneihin ilmaisen panssarilasin korjauksen yhteydessä! Lisäksi hyödyt muista hienoista asiakaseduista, lue tästä lisää.

Mikäli puhelimesi tai tablettisi rikkoutuu, voit asioida suoraan kumppanillamme Fonumilla. Fonumilla saat nopean avun ja korvauspäätöksen samalla kertaa. Vakuutusasiakkaana sinun ei tarvitse tehdä erillistä vahinkoilmoitusta, koska Fonum hoitaa korvausasiat puolestasi. Maksat Fonumilla vain mahdollisen omavastuuosuuden korjauksesta. Jos laitetta ei kannata korjata, voit hankkia Fonumin kautta uuden laitteen, jolloin maksat omavastuun ohella myös laitteen mahdollisen ikävähennyksen.

 

Pohjola Vakuutuksen asiakkaana saat yleisimpiin puhelin- ja tablettimalleihin korjauksen yhteydessä panssarilasin veloituksetta. Tiesitkö, että saat edun käyttöösi, vaikka korvattava osuus puhelin- tai tablettivahingosta jäisi alle omavastuun? Etu on myös käytettävissä, vaikka vahinko ei olisi vakuutusehtojen mukaan korvattava. 

 

Fonum vastaa laitteen takuusta korjauksen jälkeen valmistajan takuun mukaisesti ja antaa tekemälleen korjaukselle elinikäisen takuun.
 
Katso Pohjola Vahinkoavusta puhelin- ja tablettivahinkojen toimintaohjeet, lähimmän Fonumin yhteystiedot ja ohjeet Fonumilla asioimiseen.
Mcare on riippumaton Apple-valtuutettu huoltoliike. Vakuutusasiakkaana saat nopeasti korjautettua tai hankittua uuden iPhonen, iPadin ja Apple Watch -kellon mcaren toimipisteessä.
 
Jos haluat asioida mcarella, sinun tulee ensiksi itse tehdä vahinkoilmoitus sattuneesta vahingosta OP-verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa. Vahinkoilmoituksen jälkeen saat tarkemmat ohjeet mcarella asioimiseksi. Tämän jälkeen saat hoidettua korvausasian loppuun suoraan mcaren kanssa. Maksat mcarelle vain mahdollisen ikävähennyksen ja omavastuun.

 

Pohjola Vakuutuksen asiakkaana saat korjauksen yhteydessä ilmaisen panssarilasin iPhoneihin. Saat myös ilmaisen varmuuskopioinnin iOS-laitteelle, jos laite joudutaan huollossa vaihtamaan uuteen. Saat myös mahdollisen lainapuhelimen huollon ajaksi. Voit saada myös muita muuttuvia etuja mcaresta vahingon hoidon yhteydessä, kysy mcaren toimipisteestä lisää! Tiesitkö, että saat edut käyttöösi, vaikka vahingosta ei jäisi mahdollisen ikävähennyksen ja omavastuun jälkeen korvattavaa osuutta?
 
Saat Fonumin tai mcaren tarjoamat edut käyttöösi, jos sinulla on Pohjola Kotivakuutus tai vahingon sattuessa matkan aikana, Pohjola Matkatavaravakuutus. Fonumin ja mcaren palveluja voit myös hyödyntää, jos olet osuuspankin omistaja-asiakas ja olet ostanut OP-Visa-kortilla matkapuhelimen tai tabletin viimeisen 180 päivän aikana, jolloin laitteen suojana on korttisi Tuoteturva.

 

Silmä- ja aurinkolasikumppanit

 

Ilmainen näöntarkastus, alennus tuotteen tai korjauksen hinnasta ja silmä- tai aurinkolasit yksiteholinsseillä kaupan päälle, kun asioit vahingon hoidon yhteydessä kumppanillamme!

Pohjola Vakuutuksen silmä- ja aurinkolasikumppanit ovat Instrumentarium, Nissen, KEOPS ja Silmäasema.

Saat ammattitaitoista ja nopeaa apua optikkoliikekumppaneiltamme, jos esimerkiksi silmälasisi on rikkoutunut tai aurinkolasisi on varastettu. Asioidessasi kumppanillamme maksat vain mahdollisen lasien ikävähennyksen ja omavastuun. Kumppani laskuttaa loppuosasta Pohjola Vakuutusta.
 
Ilmoita vahingosta ensiksi Pohjola Vakuutukselle tekemällä vahinkoilmoitus OP-verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa. Tämän jälkeen saat korvauspäätöksen ja mahdollisen maksusitoumuksen kumppanillemme. 
 
Kun asioit vahingon hoidon yhteydessä optikkoliikekumppaneillamme, saat hienoja asiakasetuja. Asiakasedut ovat:
• ilmainen näöntarkastus
• silmä- tai aurinkolasit yksiteholinsseillä kaupan päälle
• alennus tuotteen tai korjauksen hinnasta 
 
Tiesitkö, että saat asiakasedut käyttöösi, vaikka korvattava osuus silmä- tai aurinkolasivahingosta jäisi alle omavastuun? Edut ovat myös käytettävissä, vaikka vahinko ei olisi vakuutusehtojen mukaan korvattava. 
 
Pohjola Vahinkoavusta löydät silmä- ja aurinkolasien vahinkojen toimintaohjeet.
Voit hyödyntää optikkoliikekumppaneidemme etuja, jos silmä- ja aurinkolasisi on turvattu Pohjola Kotivakuutuksella tai jos vahinko sattuu matkan aikana, Pohjola Matkatavaravakuutuksella. Optikkoliikekumppaneiden etuja voit myös hyödyntää, jos olet osuuspankin omistaja-asiakas ja olet ostanut tuotteen viimeisen 180 päivän aikana OP-Visa kortilla, jolloin tuotteen suojana on korttisi Tuoteturva.

 

Kodin rakennusvahinkojen kumppanit

 

Kumppaneiltamme saat nopean avun kodin rakennusvahingon hoitamiseksi.

Pohjola Vakuutuksella on laaja ammattitaitoinen rakennus- ja kuivausliikekumppaniverkosto.
 
Tilaamme juuri sinun vahinkotilanteeseesi sopivan kumppanin, kun olet ilmoittanut sattuneesta vahingosta ensiksi Pohjola Vakuutukselle OP-verkkopalvelussa tai OP-mobiilissa. Kiireellisissä tapauksissa vahinkoilmoituksen tekeminen onnistuu myös puhelimitse.
Voit hyödyntää kumppaneidemme tarjoamia etuja, jos kotisi on vakuutettu Pohjola Kotivakuutuksella.

 

FirstVet-etäeläinkonsultaatio 

 

Rajaton määrä maksuttomia Firstvet-etäkonsultaatioita lemmikille, joka on vakuutettu hoitokuluvakuutuksen sisältävällä Pohjola Vakuutuksen Koira-, Kissa- tai Hevosvakuutuksella.

FirstVet on eläinten terveydenhuollon etäpalveluita tarjoava yritys. FirstVet-etäeläinlääkärin vastaanotolla saat neuvoja ja ohjeita koirien, kissojen sekä hevosten terveysasioissa videoyhteyden kautta missä ikinä oletkin
.
Pohjola Vakuutus tarjoaa rajattoman määrän maksuttomia FirstVet-etäkonsultaatioita jokaiselle vakuuttamallesi lemmikillesi. Etu on voimassa toistaiseksi.
Edun saat käyttöösi, kun lemmikilläsi on hoitokuluvakuutuksen sisältävä Pohjola Koira-, Kissa- tai Hevosvakuutus.

 

Eläinklinikkakumppanit

 

Eläinklinikkakumppanimme hoitavat vakuutuskorvauksen hakemisen puolestasi ja tarjoavat asiantuntevaa hoitoa lemmikillesi. 

Pohjola Vakuutuksella on useita eläinklinikkakumppaneita. Voit asioida suoraan eläinklinikkakumppanillamme, kun lemmikkisi vaatii hoitoa sairastumisen tai loukkaantumisen vuoksi. 
 
Eläinklinikkakumppanimme tarjoavat asiantuntevaa hoitoa lemmikillesi ja he hoitavat vakuutuskorvauksen hakemisen puolestasi. Maksat lemmikkisi vakuutuksesta korvattavasta hoidosta paikan päällä vain vakuutuksesi omavastuun. Klinikka laskuttaa loppuosan suoraan Pohjola Vakuutukselta.
 
Voit hyödyntää eläinklinikkakumppaneiden suorakorvausta, kun lemmikilläsi on hoitokuluvakuutuksen sisältävä Pohjola Koira-, Kissa- tai Hevosvakuutus.

 

Metsäkumppanit

 

Veloitukseton metsävahinkoarviointi paikalliselta metsäkumppanilta.
 
Pohjola Vakuutuksella on ympäri Suomen metsäkumppaneita, jotka tekevät metsävahinkoarvioita. Metsäkumppanit ovat paikallisia metsänhoitoyhdistyksiä tai metsäpalvelujen tuottajia. 
 
Pohjola Vakuutus pyytää metsäkumppanilta arvion vahingon määrästä ja järjestää tarvittaessa arviokäynnin vahinkopaikalle. Metsäkumppanit toimittavat laskun suoraan Pohjola Vakuutukselle.
Voit hyödyntää metsäkumppaneiden palveluita, kun olet turvannut metsäsi Pohjola Metsävakuutuksella.

 

Pohjola Matkahätäpalvelu – Matkustajavahingot ulkomailla 

 

Saat apua sekä neuvontaa ulkomailla sattuneisiin sairastumis- ja tapaturmatilanteisiin ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. 

Jos sairastut tai loukkaat itsesi ulkomailla, voit soittaa Pohjola Matkahätäpalveluun, josta saat:
 
• apua luotettavan lääkärin tai sairaalan valintaan
• maksusitoumuksen sairaalahoitoon, leikkaukseen tai muuhun toimenpiteeseen
• yhteyden suomalaiseen lääkäriin, jonka kanssa voit keskustella esimerkiksi sinulle ehdotetusta hoidosta 
• apua matkasuunnitelmasta poikkeavan kotiinpaluun järjestämisessä.
 
Matkahätäpalvelu palvelee Pohjola Vakuutuksen matkustajavakuutusasiakkaita numerossa +358 10 253 0011 ympäri vuorokauden vuoden jokaisena päivänä. Saat palvelusta apua suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.
Voit käyttää Pohjola Matkahätäpalvelua, jos olet turvannut itsesi matkan ajaksi Pohjola Matkavakuutuksella.

 

Euro-Center – Matkustajavahingot ulkomailla

 

Luetettavat hoitolaitokset ja vahinkotoimistot ulkomailla.

Pohjola Vakuutuksen kumppani ulkomaan matkustajavahinkoasioissa on Euro-Center. Euro-Center on apunasi, jos sairastut tai loukkaannut ulkomaanmatkalla.
 
Vakuutusasiakkaanamme Euro-Center tarjoaa käyttöösi 13 vahinkotoimistoa eri puolilla maailmaa ja verkoston sopimushoitolaitoksia tai muutoin luotettavaksi tiedettyjä hoitolaitoksia.
 
Löydät lähimmän lääkäriaseman ulkomailta Pohjola Vahinkoavusta.
Jos joudut ulkomailla sairaalahoitoon tai tarvitset tutkimuksen tai leikkauksen, otathan ensin yhteyttä Pohjola Matkahätäpalveluun.
Euro-Centerin palveluiden hyödyntäminen edellyttää, että olet turvannut itsesi matkan ajaksi Pohjola Matkavakuutuksella